E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

THOMAS COOK

Cestovní společnost s letitou tradicí a její implementace Silvepropu.

Společnost

Thomas Cook Scheduled Business Division (TCSB) byla založena v říjnu 2010 sloučením subjektů Thomas Cook UKIreland’s scheduled travel operations v jednu specializovanou manažerskou složku.

V TCSB je zaměstnáno přes 850 osob, které pracují v kancelářích v Prestonu, Peterboroughu a Chesteru, spolu se zkušeným týmem. Společnost ročně přepraví přes 750 000 pasažérůpatří tak mezi sedmičku největších přepravních společností v Británii.

Jedna ze značek firmy Netflights.com nabízí lety po celém světě, pobyty v hotelech, dovolenou a pronájem aut. Najdete zde tisíce diskontních nabídek od 135 leteckých společností, přes 15 000 akčních cen na hotelové pobyty, skvělé nápady na dovolenou a levné ceny půjčoven aut – to vše na jedné stránce, zákazník má tak snadný přístup ke všem možnostem.

„Práce s týmem Silverpopu nám umožnila vymyslet strategii založenou na dobrých zkušenostech. Díky tomu jsme porozuměli potřebám našich klientů, a výsledky již můžeme vidět: více relevantní obsah emailů způsobil mnohem větší zájem zákazníků o naši společnost.“ - Zara Foxcroft, manažer emailového marketingu, Thomas Cook Scheduled Businesses

Úkol

Když se firma TCSB spojila se Silverpopem, hlavním úkolem bylo zvýšit zájem klientů o tři značky této společnosti: Netflights.com, Gold Medal a Pure Luxury. Nejprve přišel na řadu Netflights.com: do zasílaných emailů bylo potřeba zařadit takový obsah, jenž by odpovídal preferencím uživatelů. Dalším úkolem bylo opětovné získání co největšího počtu neaktivních klientů.

Netflight logo

Řešení

Prvním krokem pro firmu bylo zapojení do programu Silverpop, ve kterém působí odborníci na Silverpop Engage. Ti pomohou s nastavením, spuštěním či řešením problémů během provozu. Po třiceti dnech spolupráce s týmem produktových specialistů byla ustanovena strategie vedoucí k rychlému dosažení business plánu.

První iniciativou TCSB spolu s produktovými specialisty bylo vytvoření obrovského preferenčního centra pro sběr informací, na jehož základě by se vytvářela emailová komunikace odpovídající zájmům klientů. Centrum obsahovalo:

  • preferovaný typ nabídek na dovolenou

  • požadovanou frekvenci zasílání zpráv

  • nejoblíbenější destinace

  • přepravní společnosti a způsob cestování

  • preferovaná zařízení na prohlížení webu (mobil, tablet, počítač)

Někteří ze zákazníků si přáli být kontaktováni emaily z Netflights.com pouze po určitou dobu v roce. K tomu slouží Silverpop funkce „snooze“, kde si lze nastavit četnost komunikace nebo její dočasné pozastavení. Zasílání zpráv lze pozastavit až na dobu 12 měsíců.

Dalším krokem bylo určení hlavních segmentů vyplývajících z chování zákazníků. Po analýze databáze netflights.com byly určeny čtyři skupiny:

  • klienti se zájmem o dění ve firmě – pravidelně otevírali emaily a klikali na odkazy

  • aktivní klienti – otevírali zaslané emaily

  • klienti, kteří provedli objednávku – zarezervovali si například letenku

  • neaktivní klienti – nikdy neotevřeli zaslaný email ani neprovedli objednávku


Po tomto rozdělení vytvořil netflights.com strategii, která v komunikaci přistupovala ke každé skupině odlišně. Pro neaktivní skupinu byl například vytvořen tří-fázový program. Vyzýval, aby klienti sdělili své nové preference či je obnovili, pokud je již uvedli. Odměnou byl voucher v hodnotě 500 Euro.

Thomas Cook NWL

Výsledky

Práce s týmem Silverpopu nám umožnila vymyslet strategii založenou na dobrých zkušenostech. Díky tomu jsme porozuměli potřebám našich klientů, a výsledky již můžeme vidět: více relevantní obsah emailů způsobil mnohem větší zájem zákazníků o naši společnost,“ - Zara Foxcroft, firemní manažerka emailového marketingu.

Od doby připojení se k Silverpopu dosáhl Thomas Cook také dalších úspěchů:

  • rekordní počet kliknutí během probíhající kampaně – 53 %

  • rekordní počet click-through během probíhající kampaně – 49 %

  • nárůst průměrného zisku z jednoho emailu – 4,4 %

  • návrat neaktivních uživatelů – 7 %

 

Zvyšte svůj obrat z e-mailingu i Vy.

Máme nejvíce zkušeností v ČR a SR z oboru Behavioral Marketing Automation.

Chci chytrý e-mailing