E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

SKATE-PRAHA

Skate-Praha.cz a Welcome kampaň, která mimo skvělý konverzní poměr přináší denně desítky nových kontaktů, které tak zvyšují efektivitu klasických newsletterů.

Společnost

Skate-Praha.cz je e-shop plný klasického skate oblečení, značek Vans, Horsefeathers, Burton, Quiksilver a dalších globálně známých brandů. Působí na trhu již 5 let a svou pozici od začátku buduje exkluzivní nabídkou, férovými cenami 
a osobním přístupem ke každému ze zákazníků.

Úkol

Původní databáze čítala cca 20 000 kontaktů, ale drtivá většina byla již neaktivní a plná spam pastí. Naším prvním úkolem bylo zajištění pravidelné akvizice nových zákazníků s tím, že získáním aktivních kontaktů do databáze znatelně zvedneme efektivitu e-mailingu.

"Skate-Praha a e-mailing nebyli ještě rok zpátky úplně kamarádi. Průměrně dvakrát do měsíce jsme rozeslali newsletter přes agenturu a tím to pro nás haslo. Potýkali jsme se s technickými problémy především se zobrazením. Byl jsem nešťastný z toho, že nejsem schopen dostatečně odprezentovat nové zboží a další zajímavé zboží, které zákazník nakupuje především impulzivně. Na můj nátlak správce eshopu odladil technické problémy a začali jsem zběsile rozesílat jeden news za druhým. Nejdříve jsem pocítil lehký nárůst a následně opět pokles obratu. Po prázdninách jsem narazil na VIVmail.cz a sedli jsme si na to. Zjistili jsme, že news mailing nemám absolutně v ruce, jelikož firma se kterou jsem na tom spolupracoval nesledovala prakticky nic. Tudíž jsem ani nic nevěděl o svých zákaznících, neměl jsem tušení čím je oslovit a co funguje." - Petr Bárta, jednatel Skate-Praha.cz
Jelikož byl denní traffic na webových stránkách průměrně 1400 návštěvníků, jako první krok jsme zvolili “Uvítací kampaň” - zákazník vstoupí na e-shop a vyskočí na něj pop-up okno se slevou na první nákup. Stačí vložit e-mail, na který bude po potvrzení zaslán avizovaný slevový kód. Nejdůležitější bylo zvolit správný přístup k cílové skupině, a to jak v designu, tak copywritingu.

Řešení

Jedná se o e-shop se skate oblečením, bylo tedy potřeba vytvořit čistý, moderní, ale zároveň hravý design pop-up okna. Rozhodli jsme se využít co nejvíce prvků z e-shopu, aby zákazník věděl, že se nejedná o reklamu, ale pop-up je úzce spjatý se samotným e-shopem. Jako benefit jsme zvolili slevu v hodnotě 100 Kč na první nákup. Nechtěli jsme ale opomenout ani registrované zákazníky. Vytvořili jsme proto proces pro věrné zákazníky, kteří dostali slevu také. Těmto zákazníkům jsme slevu odeslali jako poděkování s tím, že nejsou novými zákazníky, registaci evidujeme, ale vážíme si jejich věrnosti.

 

 

Výsledky

Welcome kampaň po spuštění předčila naše očekávání svou úspěšností a za první tři měsíce vytvořila objednávky za více než 500 000 korun. Konverzní poměr nákupu z kampaně se vyšplhal na 26 % a kampaň přivedla více než 1100 nových zákazníků (kontaktů do databáze). ROI celé kampaně byl po třech měsících cca 1900 %. Aktivní část databáze se rozrostla a e-mailing nyní zajišťuje 20 % obratu celého e-shopu díky hromadným rozesílkám při oznámení nových kolekcí apod.
 
"Dohodli jsme se, že zkusíme oslovit ty nejlepší VIVmail, se kterými měl zkušenosti již z minulosti. Hned po prvním nasazení news jsem viděl nárůst a měl zpětnou vazbu. Postupným testováním jsme se ustálili na 1 news týdně a hlavně díky dalším nástrojům nám začala růst počet zákazníků a cenných kontaktů. VIVmail.cz nám ukázal mimo pravidelné responzivní rozesílky i sílu automatizace a Welcome proces se velmi ověřil. Bylo pro mne velmi překvapující, jakých výsledků kampaň dosáhla a těším se na spuštění dalších automatizací v budoucnu." - Petr Bárta, jednatel Skate-Praha.cz

 

Stanovený plán pro akvizici nových zákazníků i zisk z kampaně byl několikanásobně převýšen. Klíčové bylo zvolení doby zobrazení pop-upu. Mnoho e-shopů pop-up zobrazuje při prvním načtení stránky, kdy se zákazník nemá šanci ještě ani zorientovat. Díky testování jsme zvolili jinou cestu a pop-up začali zobrazovat až při třetím načtení stránky. Tento způsob nasazení Welcome kampaně se ukázal být pro návštěvníky e-shopu www.skate-praha.cz nejvíce konverzním. Celou kampaň jsme potvrdili responzivitou všech pop-up oken, která zaručila maximální počet relevantních zobrazení a tudíž zvýšila celkovou efektivitu kampaně.

Zvyšte svůj obrat z e-mailingu i Vy.

Máme nejvíce zkušeností v ČR a SR z oboru Behavioral Marketing Automation.

Chci chytrý e-mailing