E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

FABRIC.COM E-MAILING

Eshop s látkovými materiály a šicími potřebami. Dnes již fungující pod korporací Amazon.com. Jejich implementace Silverpopu v kombinaci s Coremetrics LIVEmail™ přinesla zajímavý konverzní poměr.

Web fabric.com

Společnost

Fabric.com je jedním z předních světových výrobců látek. Byla založena v roce 1999 pro nadšence do šití. V roce 2008 firmu koupil Amazon.com a započal tak expanzi a rozšíření nabídky sortimentu.

„V současnosti je počet kliknutí o 350 % větší, nárůst zakázek v průměru o 10 % a konverzní poměr o 50 % větší než u broadcast emailů.“

Melanie Coombs, manažer emailového marketingu, Fabric.com

Úkol

Před několika lety měla společnost obstojný emailový program. Díky in-house řešení však byly zprávy zasílány bez jakékoli segmentace nebo customizace. Fabric.com zjistil, že tento způsob komunikace s klienty není optimální. „Se zákazníky bylo potřeba jednat dle druhu jejich nákupu, tedy podle toho, jaký typ zboží si přidali do košíku. Bylo tak třeba zapojit nástroje behaviorálního marketingu“, řekla manažerka emailového marketingu Melanie Coombs.

Firemní přístup „prašť jako uhoď“ způsoboval závažné problémy s doručitelností zpráv. In-house řešení mělo malou kapacitu pro reporting, a tak nebylo možné detailně zjistit, jak úspěšné doručení emailů bylo. Nalezení nejlepšího způsobu zapojení reportingu je pro úspěch doslova jako živá voda. „Během používání in-house řešení jsme nebyli schopni získat odpovídající metriky pro sledování emailů a konverze“, uvedla Coombs. „ Měli jsme opravdu velmi malý přehled o efektivitě emailového programu,“ dodala.

Fabri.com produkt

Řešení

Fabric.com vyzkoušel mnoho emailových řešení, nakonec ale zvolil to od Silverpopu. „Rozhodli jsme se vybrat Silverpop, protože se těší opravdu skvělé pověsti, provádí detailní expertízy marketingu a má za sebou spoustu úspěchů“, řekla Coombs. „Platforma nám umožnila zasílat klientům emaily na míru a se zajímavým obsahem“ uvedla.

Firma zvolila kampaň zaměřenou na různá výročí a události v životech klientů proto, aby udržela jejich zájem. Díky platformě mohla své zákazníky rozdělit hned do několika kategorií, včetně těch s nejvíce loajálními nebo naopak neaktivními klienty. Na základě druhu objednávky následně Fabric.com zasílal další specifické nabídky. Hlavním cílem však bylo zachování trvalého vztahu s nejvíce aktivními zákazníky a také obnovení kontaktu s těmi, kteří již dlouho nic nenakoupili.

Typy zasílaných emailů:

  • „Happy Anniversary“: oslava výročí prvního nákupu 
  •  „Happy Birthday“: přání k  narozeninám
  •  „We Miss You“: připomínka pro klienty, jež za poslední rok ani jednou nenakoupili
  • „We Want You Back“: připomínka pro klienty, kteří ani jednou nenakoupili během posledních 18 měsíců
  • „Secret Sale“: pro všechny klienty, jež nespadají do ani jedné z  výše uvedených kategorií

Fabric.com také posílal broadcast emaily s nabídkou zboží a různých akcí, nových produktů a „nabídek dne“.

Firma následně implementovala do platformy rozhraní Coremetrics LIVEmail™, aby odesílalo dvě série různých trigger emailů. První automatická kampaň obsahovala cart abandonment. Tyto zprávy se týkaly lidí, kteří nedokončili svou objednávku. Email samozřejmě obsahoval link na dokončení nákupu. Druhá kampaň se soustředila na osoby, které si sice koupily vzorník, ale klasický nákup ještě neprovedly. Jedním ze způsobů, jak tyto klienty nalákat zpět, byla připomínka, že zboží, o které mají zájem, již nebude dlouho na skladě. „Rozhodli jsme se pro integraci Silverpop Engage a Coremetics LIVEmail, jelikož u nich vidíme velký potenciál v komunikaci se zákazníky a z toho plynoucí další příjem“, vysvětlila Coombs.

Společnost zavedla centrum, kde se střádaly veškeré preference klientů. Centrum sloužilo k tomu, aby zákazníci vždy obdrželi pouze takové emaily, které je budou zajímat. Když se klienti přihlásili k odběru newsletteru, byli dotázáni, zda chtějí dostávat informace o výhodných nabídkách, novém zboží nebo akcích dne, dále také mohli uvést své datum narození a na jaké úrovni šití se nacházejí či jaký styl mají rádi. V neposlední řadě byli požádáni, aby si adresu doručovatele emailů přiřadili do kontaktů v emailové schránce.

newsletter fabric.com

Výsledky

Automatizované zasílání emailů týkající se různých událostí v klientově životě slavilo úspěch, a proto se společnost rozhodla z něj učinit trvalou část emailové strategie. „S výsledky kampaně jsme velmi spokojeni“, uvedla Coombs. „Dosáhli jsme zdvojnásobení počtu kliknutíclick-trough, konverze se zvýšila o 50 %“.Jedním z benefitů byl pro Fabris.com také stabilní zisk a lepší generování zakázek. „Automatizovaná kampaň nám umožnila lepší plánování, více úkonů se tak již nemuselo provádět manuálně,“ řekla Coombs. „Potenciál Silverpopu je úžasný; nyní je až 35 % naších příjmů z emailů.”

Velká část úspěchu spočívala ve správném a efektivním přístupu k segmentaci, který by však nemohl být bez centra shromažďujícího veškeré preference zákazníků. Je důležité této oblasti porozumět, jen tak lze zasílat relevantní a zajímavé emaily. Nahlášené zrušení odběrů newsletteru se tak firmě díky tomu snížily o polovinu..

Společnost zaznamenala úspěch také se sérií cart abandonment emailů, a to s použitím Silverpop Engage a Coremetrics LIVEmail integrace. Tyto nástroje klientovi připomněly, že svou objednávku nedokončil. „Pozitivní výsledky se dostavily okamžitě“, uvedla Coombs. „V současnosti je počet kliknutí o 350 % větší, nárůst zakázek v průměru o 10 % a konverzní poměr o 50 % větší než u broadcast emailů.“

Úkoly

  • in-house řešení bránilo segmentaci a customizaci emailů.
  • Omezená schopnost reportingu přinášela jen velmi malý přehled o úspěšnosti emailového programu.

Benefity

  • Až o 140% zvýšená konverze během kampaně.
  • O 50% větší nárůst ročního zisku z  emailů.
  • O 350% více kliknutí na abandonment emaily (připomínka nedokončené objednávky).
  • O polovinu menší opt-out, jako výsledek zasílání relevantnějších emailů.

Zvyšte svůj obrat z e-mailingu i Vy.

Máme nejvíce zkušeností v ČR a SR z oboru Behavioral Marketing Automation.

Chci chytrý e-mailing