E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

E-MAILING FIRMY CREATIVE CO-OP

Creative co-op se zabývá designem dekorací pro domov. V této případové studii se podíváme na výprodejní techniky v emailingu.

Creative Co-op emailing

Společnost

Firma Creative co-op se zabývá designem, importem a distribucí dekorací pro domov, dárky a sezonním zbožím pro obchodníky po celém světě. Společnost byla založena v roce 2001, od té doby získala rozsáhlé zkušenosti v offshore sourcingu (přesun výroby do zahraničí) se zaměřením na design, řemeslné zpracování, ukončení výroby zakázky na smluvený termín a rychlé dodání. Pobočky firmy se nacházejí v Memphisu a Tennessie, své zboží trvale prezentuje v Atlantě, Dallasu, Las Vegas a Memphisu.

Ke své propagaci využívají služeb marketingové společnosti Whereoware, která poskytuje poradenství v oblasti online strategií, designu a vývoji. Spolu s 15 emailing experty ze Silverpopu a Salesforce vytvářejí a realizují strategii pro emailovou komunikaci, integraci dat a využití programůsnaží se ze Silverpop Engage vytěžit maximum.

Úkol

Bez ohledu na to, zda se jedná o stálou dodávku zboží, či zcela novou značku, všichni B2B prodejci jsou obeznámeni s jedním zásadním problémem: Jak se zbavit, případně přesunout, přebývající zboží? Jedním z možných způsobů řešení je totální výprodej, kdy je cena produktu dramaticky snížená. V USA je cena někdy tak malá, že se pohybuje od jednoho penny, po dolar. Toto jednání může ovšem vést ke konfliktu s obchodními partnery, nižší ziskovosti a někdy také k celkovému poškození značky.

Jak lze tedy firmě pomoci s přebytečným zbožím, ale zaručit přitom minimalizaci ztrát a ochránit pověst její značky?

Snaha zapojit ostatní obchodní partnery do emailové kampaně, zaměřující se na totální výprodej, měla nepříliš dobré výsledky – seznam uvedených výrobků byl příliš obecnýnešlo jej přizpůsobit potřebám každého jednotlivce.

Marketingová společnost Whereoware si byla vědoma toho, že pokud se začne jednotlivým prodejcům věnovat v osobnější rovině, bude to rozhodně užitečnějšírentabilnější způsob, jak se zbavit nadbytečného zboží. V závislosti na porozumění potřeb partnerů firmy Creative co-op, Whereoware využila Silverpop Engage pro vytvoření relevantní a inovativní B2B kampaně, propagující totální výprodej.

 
Creative Co-op sale

Řešení

Kampaň společnosti Creative co-op, propagující totální výprodej, měla za úkol zbavit se nadbytečného zboží pro obchodní partnery lákavým způsobem, přičemž brala jejich minulý nákup jako stimul k dalšímu. Aby byla celá akce mířená na prodejce, kteří budou mít opravdu zájem o koupi ve výprodeji, Whereoware použil Silverpop Engage pro zjištění a vyhodnocení dat obchodních partnerů, aby mohl následně najít shodu mezi zbožím, které bylo zakoupeno prodejcem a tím, jež bylo umístěno do totálního výprodeje. Jestliže bylo shodné zboží během uplynulých tří měsíců zakoupeno obchodním partnerem, obdržel automatický email s informací, že je nyní daný produkt umístěn ve výprodeji. Zpráva obsahovala fotku výrobku, původní cenu a novou cenu ve výprodeji. Tento email sloužil zároveň jako připomínka toho, že tento produkt již zakoupil a také jako pozvánka k nové, levnější, objednávce.

Silverpop Engage byl také využit jako prostředek pro automatizaci kampaně. Použitím standartních pravidel pro zařazení kontaktu do kampaně bylo ještě před zařazením do programu zjišťováno, zda kontakt splňuje kvalifikační požadavky relační tabulky. Jestliže je nesplňoval, byl vyřazen.

 
Selekce zákazíků

Výsledky

Tato myšlenka byla vyřčena již mnohokrát: pokud chceme zvýšit počet objednávek, je nezbytné klienty, či obchodní partnery, brát, jako jednotlivce s individuálními potřebami. Emailová kampaň musí být personalizovaná, nelze dohromady míchat hrušky a jablka.

Kampaň byla úspěšnou zejména z důvodu aktuálního zájmu obchodních partnerů o opětovný nákup a také díky použití relačních tabulek, jež vygenerovaly relevantní nabídky (na základě minulých nákupů), což zároveň sloužilo jako připomínka a pobídka v jednom.

Z této kampaně  jednoduše těžil každý. Klientům bylo umožněno zakoupit kvalitní produkty za diskontní ceny a Creative co-op nejenže vyprázdnil nadbytečné skladové zásoby, ale měl také mnohem větší zisk, než kdyby zboží prodal klientům, kteří se zabývali pouze prodejem výprodejového zboží. Zaujmout zákazníky tak, aby navštívili stránku, vede k velmi dobrým výsledkům prodeje. Mimo to jistě nakoupí více než jeden produkt. Individuální přístup neznamenal pro firmu pouze zisk z výprodeje, ale překvapivě i ze zboží, které bylo k dispozici za plnou cenu.

Tato kampaň byla pro Creative co-op jednou z nejvíce výdělečných v tomto roce. Zvláště v prvních měsících jejího trvání.

Úkoly

  • Zajistit výprodej přebytkového zboží
  • Vytvořit personalizovanou kampaň
  • Nepoškodit jméno brandu

Benefity v číslech

  • 808% návratnosti investice
  • 42% nárůst konverzního poměru
  • O 255% vyšší prodej (zboží zařazené ve výprodeji) oproti minulým měsícům
  • O 84% vyšší nákup zboží, které nebylo ve výprodeji

Zvyšte svůj obrat z e-mailingu i Vy.

Máme nejvíce zkušeností v ČR a SR z oboru Behavioral Marketing Automation.

Chci chytrý e-mailing