E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

Doručitelnost SILVERPOP

65 milionů newsletterů DENNĚ Seznam.cz IHNED smaže...

Proč je doručitelnost důležitá? Díky jejímu sledování a analýzám můžete zvýšit svoje příjmy z e-mail marketingu, zvýšit úroveň automatizace a snížit marketingové náklady. Zároveň je to ochrana Vaší značky a její pověsti. Snížíte riziko výpadků kvůli zápisům na blacklisty, nebo díky pokusům o phishing, což může snížit důvěryhodnost značky.

Emailing 2014 - Rozhovory - Co si o E-mail marketingu myslí marketéři

Emailing konference 2014 - Jak dosáhnout maximální doručitelnosti na Seznam.cz
- David Finger

Bezkonkurenční doručitelnost

Reálný printscreen z SILVERPOP od našich zákazníků...

99,35%

doručeno

Náš zákazník Feedo.cz dosahuje průměrné doručitelnosti na svůj e-mailing 99,65 %. Tato data jsou reálná.

Feedo

99,76%

doručeno

Náš zákazník Conrad.cz dosahuje průměrné doručitelnosti na svůj e-mailing 99,76 %. Tyto data jsou reálná.

Conrad.cz

Jeff Dellapina

Deliverability and Provisioning Manager,
Silverpop, an IBM Company

Jeff Dellapina je odborníkem na doručitelnost v SILVERPOP, níže si můžete prohlédnout jeho přednášku z IBM Amplify 2015, zmiňuje termíny doručitelnosti, odesílání, autentifikace, atd.

Jeff Dellapina na LinkedIn

 

SILVERPOP - automatický warm-up PROCES

SILVERPOP jako jediný nástroj umožňuje IP Ramp-up - proces v rámci VMTA, který automaticky omezuje množství newsletterů během prvního rozesílání na konkrétní ISP (e-mailový poskytovatel). Takovéto průběžné zahřívání vaší IP adresy zaručí vybudování hodnoty Vaší IP adresy mezi různými ISP poskytovateli e-mailových schránek (Gmail.com, Seznam.cz, Centrum.cz, Zoznam.sk a další).

Rozesílání emailingu je omezeno na cca 1 200 e-mailů denně podle AOL Mail: Spam and Privacy. Silverpop sleduje whitelistaci a pomalu zahřívá doménu.

Yahoo a Hotmail jsou nastaveny na 5 000 e-mailů při první rozesílce. 10 000 při druhé rozesílce a frekvence odesílání emailů se zdvojuje při každé další úspěšné rozesílce. Doporučujeme rozesílku segmentovat během toho, jak narůstá, dokud se neodešle celý seznam. Ramp-up je přeneseně řečeno takové rozehřátí. Odesláním stejného objemu po dobu 30 dní se automatický Ramp-up vypne a Vaše nová doména je plně připravena na e-mailing.

Nepodceňujte zahřívání domény ve svém e-mail marketingu. Je to důležitá součást doručitelnosti.

Spamtraps - spamové pasti

Spamtraps, volně přeloženo jako spamové pasti, jsou e-mailové adresy, které byly vypnuté (případně speciálně vytvořené ISP) a po 6ti až 12ti měsících znovu spuštěné.

Odeslání na takovou adresu může vést k tomu, že vaše zprávy začnou padat do hromadných složek, budou zcela blokovány nebo se dokonce ocitnete na blacklistu. Jak se spamtraps vyvarovat? Posílejte pouze na ověřené adresy nebo využívejte double opt-in.

Neposílejte na adresy, které jsou již 12 měsíců mrtvé, poškozujete tím svou IP adresu. Váš e-mail marketing ztrácí na účinnosti a vystavujete se riziku. Těmto adresám zašlete reaktivační email a pokud nereagují, doporučujeme je dát na interní blacklist.

Pro první rozesílání Vám doporučujeme vybrat adresy, které byly aktivní v posledním půlroce. Rozdělte si segmenty dle stáří e-mailových adres, například 6/12/18/24 měsíců. U každého takového segmentu pošlete rozesílku, začněte s 6 měsíci starými email adresami a sledujte metriky.

Chci Silverpop

Tři typy v doručitelnosti

Bulked, Blocked, Blacklisty

Bulked - Tento případ nastává, pokud Vámi zaslaný newsletter spadne do hromadné pošty.

Blocked - Případ, kdy cílový server odmítne přijmout Vámi zaslaný newsletter kvůli pravidlům odesílaní poskytovatele služby e-mailové schránky.

Blacklisty - Seznamy IP adres nebo domén, které jednotlivci nebo podniky využívají k filtrování příchozích e-mailů. Jsou na ně umisťováni odesilatelé, kteří se nedrží stanovených pravidel.

Doručitelnost a spam

Proč je doručitelnost důležitá?

Protože pouze ten, komu je newletter doručen, jej může přečíst. Díky tomu, že si váš newsletter příjemce přečte, můžete analyzovat a vyhodnocovat Vaši rozesílku a posouvat e-mail marketing dále.

Díky tomu, že váš mail nespadne do spamu, můžete budovat s příjemcem vztah a tím ochránit Vaši značku a zlepšit dobrou pověst u svého klienta.

Hlavně se nedostat na Blacklist!

Blacklistům a spam listům se opravdu vyhýbejte

Poskytovatelé internetových služeb se začali více zajímat o to, co příjemci chodí do inboxu (tedy do doručené pošty). Příčinou toho, že se do inboxu váš newsletter nedostane, může být to, že váš e-mail spadne do hromadné pošty (tzv. BULKED) - to jste v Čechách mohli v posledních měsících zaznamenat například u služby Seznam.cz.

Dalším důvodem je, že cílový server váš newsletter odmítne přijmout z důvodu porušení některého z pravidel rozesílky (server vyhodnocuje subjektivně).

Třetí případ, proč si příjemce váš newsletter možná nepřečte, je ten, že se dostane na tzv. Blacklist, to je seznam IP adres nebo domén, který je využíván k filtraci odeslaných mailů na základě porušování pravidel rozesílky.

Vrátil se vám odeslaný mail?

Hard Bounce a Soft Bounce

Hard Bounce znamená, že newsletter nedorazil k jeho příjemci. A to z důvodu špatné emailové adresy (oznámení, že taková adresa prostě neexistuje) nebo špatné domény. Hard Bounce posílá takové adresy rovnou na interní SILVERPOP Blacklist.

Oproti tomu Soft Bounce může být dočasný. Email nebyl doručen proto, že má příjemce plnou kapacitu svého mail boxu, váš mail vypadá jako spam, schránka není z nějakého důvodu aktivní apod. Vlastně cokoli si představíte a není to Hard Bounce. Silverprop se tuto adresu pokusí několikrát doručit, v případě že doručení není možné, ze Soft Bounce se stává Hard Bounce.

Feedback Loop

SILVERPOP podporuje FBL

Poskytovatelé e-mailu zavedli službu, kde Vaši zákazníci mají možnost Vám dát zpětnou vazbu z e-mailových schránek, aby jste jako odesílatelé newsletterů dostali zpětnou vazbu.

Zároveň tak dávají svým uživatelům možnost nedat Váš email do spamu, ale jednoduše se odhlásit. Silverpop takto označené emaily automaticky odhlásí a vloží na svůj interní blacklist.

Touto technologií se snižuje riziko spamu.

DKIM

DomainKeys Identified Mail (DKIM)

Toto ověření domény zajistí, aby se nikdo nemohl podvodně vydávat za Vás. DKIM umožňuje elektronicky podepsat hlavičky odcházejících e-mailů s tím, že podpis je možné u příjemce ověřit na speciálním záznamu v internetové doméně odesílatele. DKIM je podporován velkými freemailovými službami jako je Yahoo!, Gmail, AOL, FastMail, ale i českým Seznam.cz od dubna roku 2015.

Technologie VMTA (Virtual Mail Transport Agent)

Každý, kdo chce v dnešní době dělat e-mail marketing, potřebuje rychlý, spolehlivý a výkonný tok emailových zpráv do schránek svých zákazníků. Abyste dosáhli lepší doručitelnosti, je potřeba mít po ruce technologie, které dokážou optimalizovat infrastrukturu odesílání Vašich e-mailových zpráv. Jelikož ISP prosazují stále přísnější podmínky doručování, je u newsletterů, které odcházejí skrze sdílenou IP adresu větší pravděpodobnost nedoručení nebo blokace zprávy. Pokud by ISP filtroval konkrétní IP adresu, budou všechny zprávy odcházející z této IP adresy buď blokované nebo nedoručitelné. Příkladem toho bylo blokování MailChimpu u Seznam.cz.

Technologie VMTA (Virtual Mail Transport Agent) Vám umožní kontrolovat zdrojovou IP adresu každé jednotlivé odeslané zprávy. Každý VMTA plní své funkce nezávisle, proto pokud není zdrojová IP adresa na blacklistu, má vaše zpráva větší šanci dostat se do Inboxu (doručených zpráv). VMTA umožňuje jednotlivou segmentaci vašich provozních modelů (vzorků), zároveň nabízí perfektní kontrolu doručování s možností povolit či zakázat ověřování odesílatele DomainKey nebo DKIM (DomainKeys Identified Mail).

YVMTA umožňuje nastavení detailního rozlišení parametrů rychlosti doručení pro danou doménu anebo základního e-mailového toku. Technologie je jedinečně užitečná pro vytvoření nezávislé řady různých poštovních toků. A závěrem - VMTA pomáhá díky zavedeným serverům snížit vytížení a zefektivnit tok emailů.

Naši vlastní zákazníci mají svou IP adresu.

Chci Silverpop     Případová studie Conrad Electronic a Silverpop