Můj plán na únor 2020: k večeři pizzu a zamyslet se nad zákazníky 🎯

Co nás čeká v únoru? Startuje mistrovství světa v biatlonu, nesmí chybět svátek všech zamilovaných nebo připomenutí vzniku novodobé Visegrádské skupiny z roku 1991. Pravidelná měsíční dávka inspirace nejen pro tematické kampaně je zde.


9.2. | Mezinárodní den pizzy

Každý rok Češi sní více než 31 milionů pizz. Poslední průzkumy ukazují, že dlouhodobě naše chuťové buňky nejvíce láká pizza Capricciosa. Hned po ní máme nejradši Quattro Formaggi a v závěsu je tolik diskutovaná pizza Hawaii s ananasem. Jaká je vaše oblíbená?

Určitě to znáte: “statistika nuda je, má však cenné údaje.” Významné dny jako tento přímo vybízejí k sérii tématických kampaní, které pracují právě s preferencemi nejrůznějších skupin vašich zákazníků. “Mezinárodní den pizzy” a obdobné významné dny pak slouží jako důvtipná témata, do kterých lze příběhy vašich newsletterů a nabídku produktů stylizovat.

O to přeci jde. Vytvářet kampaně pro specifické cílové skupiny dle jejich reálných potřeb. Pokud možno se zajímavým obsahem. Výsledky se dostaví obratem a není ani potřeba používat kouzelné slovo “sleva”.

Přečíst si článek Kouzelné slovo „sleva“


11.2. | Mezinárodní den žen a dívek ve vědě

Tento den byl vyhlášen v roce 2015 a má připomenout zásadní úlohu žen ve světě vědy. Podpořit tak zapojení něžného pohlaví do výzkumné činnosti.

Pro vás jde o příležitost k posílení vztahu se zákazníky. Třeba i takovou maličkostí, jako je vyzdvihnutí přínosu žen ve vašem marketingovém, obchodním nebo zákaznickém oddělení. Stejně tak můžete představit produkty, které ve vašem portfoliu mají pevné místo, jsou velmi žádané, potřebné a jen se občas zapomíná na jejich zásadní úlohu.

Jinými slovy, nechte zákazníky nahlédnout do kuchyně vaší společnosti. Marketér musí být tak trochu psycholog v tom nejlepším slova smyslu. Nabízet svým zákazníkům maličkosti, které dají celé komunikaci vyšší smysl.


13.2. | V Itálii začíná mistrovství světa v biatlonu

V tento den začíná 51. mistrovství světa v biatlonu, které se koná v italské Anterselvě. Šampionát se tam vrátí znovu po 13 letech a samozřejmě nebude chybět ani reprezentace České republiky.

Sportovní akce jsou vždy vděčnými tématy pro brandové kampaně, které mohou chytnout zákazníky za srdce a dopřát jim příjemné pocity sounáležitosti s dalšími občany naší malé, ale velmi šikovné země.

Každý hráč na trhu české e‑commerce by měl svou marketingovou strategii alespoň z ⅓ zaměřit na obdobné pocity svých zákazníků. Tedy na spojení s vaší značkou, třeba díky propojení se světem biatlonu. Právě v ten moment přichází na řadu e‑mail marketing a všechny jeho benefity, které zaručí stabilní růst každé společnosti díky svým zákazníkům.

Studie „E‑mailem k srdci zákazníka“


14.2. | Valentýn

Tahle populární písnička by neměla chybět v žádném tématickém marketingovém plánu. Jedna z legend říká, že tento svátek vznikl díky knězi Valentýnovi, který i přes zákaz zásnub nebo svateb pro vojáky, který vydal vládce Říma Claudiuse II., potají oddával mladé páry. Později byl zatčen a právě 14. února popraven.

U takto mainstreamového tématu nezbývá než vystoupit z davu a odlišit se. Jen tak může mít obdobná kampaň šanci na úspěch. Co využít prostor ve vašich e‑mailových kampaních k napsání příběhu, jak právě vaše produkty a vaše společnost dopřává zamilovaným párům něco nepatřičného, snad i zakázaného, stejně jako to udělal kněz Valentýn.

Nezapomeňte, že taková kampaň by neměla být jen o jednom newsletteru. Naopak. Celý příběh můžete tematicky rozdělit podle kategorií vašich produktů, nejčastěji doporučovaných produktů nebo různých cílových skupin do více navazujících kampaní, které vás zaručeně odliší od vaší konkurence.


15.2 | Mezinárodní visegrádský den

Den jako stvořený pro edukační kampaň. Připomíná výročí podepsání smlouvy o vzniku novodobé Visegrádské skupiny prezidenty Československa, Polska, Maďarska a to 15. února 1991 na zámku v maďarském městě Visegrád. Cílem je zdůraznění historických vazeb mezi společnostmi a institucemi výše uvedených států.

Jaká je historie vaší společnosti? S jakou misí pracujete a čeho se snažíte dosáhnout? Žijí tím vaši zaměstnanci? Je to pohled na svět, který vás od rána do večera provází a nebo jen slogan napsaný ve výtahu?

Neváhejte udělat malý interní výzkum a o výsledcích pak informovat vaše zaměstnance. Na téma, jak využívat e‑mailing pro interní komunikaci jsme v lednu uspořádali workshop Komunity Targito. Záznamy přednášek budou v nejbližších dne dostupné na tomto webu:

komunikace.targito.com


22.2. | Den zamyšlení

Jde o mezinárodní svátek přátelství, který slaví skauti a skautky celého světa právě 22. února. Toho dne se totiž narodili zakladatelé skautingu, sir Robert Baden‑Powell (1857) a jeho žena Olave Baden‑Powell (1889). Je to den, kdy skauti přemýšlí o sobě, vzájemně si přejí, organizují různé hry nebo se setkávají u ohňů.

Jak vaši zákazníci přemýšlejí o nákupu? Na základě čeho se rozhodují? Jaký typ komunikace jim pomáhá v rozhodování? Rozhodují se spontánně nebo pro svá rozhodnutí potřebují neprůstřelné argumenty?

E‑mailing se může stát pomyslným marketingovým “perpetuum mobile”, pokud znáte odpovědi na výše uvedené otázky a vytvoříte z nich automatizovanou komunikaci pro cesty vašich zákazníků. A pokud neznáte, můžeme právě tento den využít k tomu se jich jednoduše zeptat.



Lukáš Balek | Marketing Manager & Community Leader

Zbytek už je jen a jen na vaší fantazii a kreativitě. Když budete mít nějaký nápad nebo téma, které byste rádi probrali, neváhejte mi napsat na lukas.balek@vivmail.cz. Rád se s vámi potkám u šálku skvělé kávy!“

Další články, které by vás mohly zajímat

Komunita Targito & Marketingový Institut

Věděli jste, že 1+1 se může v určitých případech rovnat 3? V jakých? To když je přidaná hodnota pro všechny zúčastněné víc než hmatatelná. Komunita Targito navázala úzkou spolupráci s Marketingovým…

< 1 minut

Marketingové „perpetuum mobile“

Srdcem pomyslného „stroje“ je zákazník a motorem data, která o něm máte. On zná odpovědi na otázky: co dělat s koncem zlaté éry PPC…

2 minuty