Můj plán na leden 2020: pomoci tuleňům a navštívit Reshoper 🎯

Co nás čeká v lednu? Čínský nový rok ve znamení “krysy”, mezinárodní den tuleňů, lachtanů a velryb, největší český veletrh z oblasti ecommerce Reshoper 2020 a nemůže chybět ani novoroční setkání Komunity Targito. Pravidelná měsíční dávka inspirace nejen pro tematické kampaně je zde.


4.1. | Světový den Braillova písma

Den jako stvořený pro edukační kampaň. Louis Braille vytvořil toto písmo ve svých patnácti letech úpravou francouzského vojenského systému umožňujícího čtení za tmy. Sám totiž v dětství oslepl.

Vize a mise vaší společnosti je zajisté také jeden velký inspirativní příběh. Jak dobře ho znají a vnímají vaši zákazníci? Vytvořte z něj tématickou kampaň, okořeňte obsahem, který vzdělává a podpořte produkty, které pomáhají k naplnění právě vašich hodnot a cílů.

Není nic krásnějšího, než tvořit smysluplné věci a zároveň dát svým zákazníkům šanci, aby se na nich podíleli. Tečka.


6.1. | Tři Králové

Tahle populární písnička by neměla chybět v žádném tématickém marketingovém plánu. Kdo by neznal mudrce z Východu, kteří navštívili Ježíše krátce po jeho narození a přinesli mu dary: zlato, kadidlo a myrhu.

U takto mainstreamového tématu nezbývá než vystoupit z davu a odlišit se. Jen tak může mít obdobná kampaň šanci na úspěch. Co si pohrát s tématem Danajského daru? Například: teď je ta pravá chvíle, poprvé porušit svá novoroční přecevzetí a pořádně si dopřát s našimi produkty.

Nezapomeňte, že taková kampaň by neměla být jen o jednom newsletteru. Naopak. Hned to chce navázat například s obsahem a produkty pro všechny “hříšníky”, jak se zase vrátit na vlnu splněných novoročních předsevzetí.


10.1. | Mezinárodní den tuleňů, lachtanů a velryb

Kdo přijde s originálním způsobem, jak komunikovat toto velmi vážné a aktuální téma, pohne ledy a stane se učebnicovým příkladem, jak pracovat s tématickými kampaněmi. V roce 1946 podepsalo celkem 17 států ve Washingtonu D.C. Mezinárodní úmluvu o regulaci velrybářství. Cílem bylo ochránit stávající velrybí populace před nadměrným rybolovem.

Stát se tím správným parťákem matce přírodě jde mnoha způsoby. Například dodávat produkty v recyklovaném balení. Pak už stačí vytvořit jen šikovnou infografiku, která vaše zákazníky seznámí s tím, jak jste ohleduplní a máte v ruce konkurenční výhodu par excellence.

Environmentální témata hýbou světem marketingovému mixu založenému na 4Ps, posléze 4Cs pomalu zvoní hrana. 4Ws dřív nebo později bude hrát na globální úrovni prim, to mi věřte.


21.1. | Setkání Komunity Targito: Kouzlo e‑mailingu v interní komunikaci?

V interní komunikaci je proces “začlenění nováčka” do firmy odrazovým můstkem k dlouhodobé a úspěšné spolupráci. A nebo naopak důvodem, proč se společnost potýká s vysokou fluktuací, ne-efektivní komunikací a minimální angažovaností svých zaměstnanců.

4 odborní řečníci = 4 navzájem se rozvíjející pohledy na toto téma a na závěr pomyslná třešnička v podobě praktických ukázek z dílny jednoho z našich klientů.

Cílem setkání je nabídnout jasné a praktické kroky, konkrétní obsah, metodologii a technologické řešení nejen pro proces přátelského a efektivního začlenění nováčka do firmy!

Chci o setkání vědět více!


25.1. | Čína slaví, začíná rok “krysy”

Máme tady den, který vybízí k hraní si s cílovou skupinu. Lidé zrození ve znamení “krysy” mají skvělý přehled o životě a o tom, jak se v něm orientovat. Jsou velmi zodpovědní, pilní a systematičtí.

V šikovné platformě není složité rozdělit kontakty dle jejich chování. Část zákazníků u vás určitě systematicky nakupuje jeden druh zboží a druhá naopak ráda experimentuje. Další skupiny nechám už na vás. Přeci jen znáte své zákazníky nejlépe. Pak už stačí jen ve znamení “krysy” připravit několik druhů obsahu pro jednotlivé skupiny a hravá kampaň je na světě. Ostatně slovo “krysa” má nepřeberné množství významů, tady se fantazii meze nekladou.

O to přece jde. Pracovat s kampaněmi pro specifické cílové skupiny, s dynamickým obsahem a zaměřit se na skutečné potřeby zákazníků. Pak ani kouzelné slovo “sleva” nebude potřeba.

Přečíst si článek Kouzelné slovo „sleva“


28.1. | Den ochrany osobních údajů

Budujte vztah se svými zákazníky třeba i takovou maličkostí, že k nim budete otevření, upřímní a půjdete jim naproti s informacemi, proč a jak se staráte o jejich osobní údaje. Za takovou kampaň vás zajisté pochválí, když vynecháte právní hantýrku a zaměříme se na benefity komunikace postavené na datech. Stejně jako ÚOOÚ.

Neváhejte pak kampaň obohatit produkty vybranými dle preferencí každého člověka a pohrát si například s cross-sell a up-sell doporučováním.

Vždyť právě v tom je obrovská síla dat v e‑mail marketingu – využívat osobní údaje smysluplně a ulehčit tak život zákazníkům.


30.1. | Reshoper 2020

Rok se s rokem sešel a my budeme opět součástí největšího českého veletrhu a jedné z největších konferencí v rámci e‑commerce. Tématem celé události je strategický rozvoj na základě dat, což je s největší pokorou právě naše doména. S více než stovkou středních a velkých klientů jsme vybudovali na základě dat cesty jejich zákazníků a tuto strategii posléze zautomatizovali pomocí e‑mail marketingu.

Těšit se můžete na naše odborníky, kteří budou po celou dobu k dispozici všem návštěvníkům. Chybět nebude výborná káva a samozřejmě Prosecco. Chystáme pro vás i přednášku a letos jako partneři podpoříme Relax zónu určenou pro návštěvníky konference. O tom vám brzy napíšeme více. Chybět nebude ani naše starší sestřička ze světa afilliate marketingu VIVnetworks.com.

Více o Reshoper 2020!


Jak vypadal Reshoper v roce 2019?


31.1. | Světový den pomoci malomocným

Tento den je ideální pro vytvoření brandové kampaně, která chytne zákazníky za srdce a podpoří dobrou věc. Lidstvo už ví, jak odhalit a léčit tuto biblickou chorobu, přesto stále zasahuje do životů stovek tisíc lidí.

Není nic jednoduššího, než z každého nákupu věnovat určité procento obratu právě na léčbu této zákeřné nemoci. Co tím vy a vaši zákazníci získáte? Dobrý pocit. A ten, jak sami dobře víte, je k nezaplacení.

Marketér musí být tak trochu psycholog v tom nejlepším slova smyslu. Nabízet svým zákazníkům maličkosti, které dají celé komunikaci vyšší smysl.



Lukáš Balek | Marketing Manager & Community Leader

Zbytek už je jen a jen na vaší fantazii a kreativitě. Když budete mít nějaký nápad nebo téma, které byste rádi probrali, neváhejte mi napsat na lukas.balek@vivmail.cz. Rád se s vámi potkám u šálku skvělé kávy!“

Další články, které by vás mohly zajímat

Komunita Targito & Marketingový Institut

Věděli jste, že 1+1 se může v určitých případech rovnat 3? V jakých? To když je přidaná hodnota pro všechny zúčastněné víc než hmatatelná. Komunita Targito navázala úzkou spolupráci s Marketingovým…

< 1 minut

Marketingové „perpetuum mobile“

Srdcem pomyslného „stroje“ je zákazník a motorem data, která o něm máte. On zná odpovědi na otázky: co dělat s koncem zlaté éry PPC…

2 minuty