Marketingové „perpetuum mobile“

Stroj, který se vyplatí dát do pohybu

Srdcem pomyslného „stroje“ je zákazník a motorem data, která o něm máte. Zná odpovědi na otázky: co dělat s koncem zlaté éry PPC? Jak pracovat s marketingem v době ekonomické krize? Jak zajistit růst společnosti? Expanzí na nové trhy, zlepšením / zdražením produktu nebo snad reorganizací infrastruktury? Zná i odpověď na otázku:


Jak dopadne marketing, který se chová jako rytíř Don Quijote de la Mancha?

Marketing, který pořád dokola hledá nové zákazníky. Platí desítky korun za jednu návštěvu webu. Stovky korun za návštěvu jedné a té samé zvědavé osoby. A jeho rozpočet na boj s větrnými mlýny neustále roste. Expanzi pomáhá jen z krátkodobého hlediska a v rámci krize se škrtne jako první. Marketing, který je předurčený k porážce. 


Každý se rád vrací do své oblíbené restaurace

Obsluha vás zná, usmívá se, jídlo je skvělé, vždy je plno a restauraci se daří. Podobně to funguje i ve světě e‑commerce. Máte své zákazníky a šanci dopřát jim senzační gastronomický zážitek, doporučit z menu a užít si příjemný oběd nebo večeři.


Marketingové „perpetuum mobile“

Selský rozum jako v restauraci ovšem nestačí. Tady potřebujete hromadu dat, která vám napoví, jak se ke každé skupině zákazníků chovat. Jinými slovy, chcete automatizovanou komunikaci pro cestu každé své marketingové persony. Stačí mít platformu, která umí pracovat s nekonečným množstvím dat a je jí jedno, jestli zrovna komunikuje skrze e-mail, messenger nebo SMS. Pomyslné perpetuum mobile je tak na světě. Tečka.


Stroj, který se vyplatí dát do pohybu

Na tohle téma jsem teď dělal studii a výsledky prezentoval na konferenci a veletrhu Reshoper. Společnosti, které se to naučili dokáží díky komunikaci se stávajícími zákazníky generovat až 50 % svého obratu v rámci e‑commerce. Návratnost investic do kampaní v nejednom případě přesahuje 600 %. Tyto společnosti jednoduše rostou díky svým zákazníkům. Jde o stroj, který se vyplatí dát do pohybu.



Lukáš Balek | Marketing Manager & Community Leader

Další články, které by vás mohly zajímat

Komunita Targito & Marketingový Institut

Věděli jste, že 1+1 se může v určitých případech rovnat 3? V jakých? To když je přidaná hodnota pro všechny zúčastněné víc než hmatatelná. Komunita Targito navázala úzkou spolupráci s Marketingovým…

< 1 minut

Můj plán na únor 2020: k večeři pizzu a zamyslet se nad zákazníky 🎯

Co nás čeká v únoru? Startuje mistrovství světa v biatlonu, nesmí chybět svátek všech zamilovaných nebo připomenutí vzniku novodobé Visegrádské skupiny z roku 1991. Pravidelná měsíční dávka inspirace nejen pro…

3 minuty