MaM.cz – Personalizovaný e-mailing roste stoprocentním tempem

Článek na téma personalizovaného e-mailingu, který vyšel nejen na MaM.cz, ale i dalších předních portálech zabývajících se marketingem.

 

Personalizovaný e-mailing roste stoprocentním tempem

MaM.cz

5.4.2016

 

Systémy pro inteligentní e-mailing využívají české firmy již od roku 2013, nyní však nastává jejich boom. Dle statistik společnosti VIVmail.cz dnes automatizované e-mailingové kampaně využívá zhruba 300 velkých českých e-shopů a v roce 2016 se očekává zhruba stoprocentní růst.

 

Pokrok se týká i samotných technologií. Kromě pokročilé automatizace a personalizace patří k trendům i tzv. uvítací kampaně, díky nimž lze dosáhnout až 20 % konverzního poměru, anebo technologie STO, která dokáže zajistit optimální načasování rozeslání obchodního sdělení každému jednotlivému příjemci.

 

„E-mail marketing se za poslední dva roky výrazně změnil. Výkonnost běžného e-mailingu šla rapidně dolů a zadavatelé pochopili, že s tím musí něco udělat. Proto začali investovat do technologií, aby dokázali odesílat personalizované a časově optimalizované e-maily,“ říká Vladan Hejnic, ředitel firmy VIVmail.cz.

 

Nasazením moderních technologií mohou e-shopy dosáhnout až na několika násobné zlepšení. „Například jeden z našich klientů – střední e-shop s ročním obratem 250 milionů korun – si jen díky časové optimalizacipročištění databáze navýšil obrat z e-mailingu o 50 %. Jinému našemu zákazníkovi zase pomohla optimalizace a automatizace navýšit obrat z e-mailingu až pětinásobně,“ přibližuje Vladan Hejnic.

 

Systémy pro inteligentní e-mailing umí e-mailové kampaně nejen automatizovat a ušetřit marketérům čas v řádu desítek hodin, ale i personalizovat. Přes technologie lze totiž sledovat, co přesně si uživatel v e-shopu prohlíží, kolik na daném produktu stráví času, a podle toho uzpůsobit nabídku v e-mailovém newsletteru. K novým trendům, které se začínají prosazovat, pak patří i tzv. uvítací kampaně anebo časová optimalizace rozesílek.

 

Uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. Podle statistik VIVmail.cz dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. „Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna,“ vysvětluje Vladan Hejnic a dodává, že uvítací proces neslouží jen k zápisu do databáze. „Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu je možné přidělit zákazníkovi cookies, a sledovat tak jeho chování v e-mailu a na webu do budoucna,“ doplňuje Hejnic. Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS.

 

Technologie STO (send time optimization) dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.

 

Dále vyšlo na:

 

Další články, které by vás mohly zajímat

Plán na červenec a srpen 2019: co třeba „To pravé pro leváky“

V červenci a v srpnu nás kromě školních prázdnin a vytoužených dovolených čekají i klasické příležitosti pro tématické marketingové kampaně, jako je Mezinárodní den čokolády, Den suchého zipu nebo právě Den…

2 minuty

Víte, jak může topování od Seznam.cz pomoci vašim e‑mailovým kampaním v Targitu?

Podle politiky nastavené společností Seznam.cz patří všechna obchodní sdělení doručována uživatelům jejich schránek (seznam.cz, email.cz, post.cz) do složky “Hromadné”. Pokud si uživatelé složku nevypnou nebo nenastaví k vaší doméně pravidlo třídění…

2 minuty