Lze dopředu odhadnout úspěch e-mail marketingové kampaně? Targito to umí!

Na tuto otázku jsme dlouho hledali odpověď a nakonec ji našli ve statistickém výpočtu míry otevření a prokliku (tedy jakési predikce) vámi vybraného seznamu kontaktů. Představujeme vám funkcionalitu, která zásadně ovlivní váš e-mail marketing.


Benefity odhadu úspěšnosti:

  • Před odesláním vidíte, jakých výsledků by měl váš seznam kontaktů dosáhnout = šance ho dále upravovat přidáním, ubráním nebo úpravou podmínek segmentace, abyste dosáhli nejlepších možných výsledků kampaně
  • Při vyhodnocení vám Targito řekne, jak se předpoklady setkaly s realitou = šance progresivně vylepšovat seznamy kontaktů a reagovat na ne zcela vydařené kampaně
  • Součet předchozích dvou benefitů = ukazatel, díky kterému vidíte, kam váš e-mail marketing směřuje

Jak to funguje? Vy si nadefinujete seznam kontaktů, na který chcete poslat svou kampaň a Targito automaticky projde všechny kontakty z vybraného seznamu, analyzuje jejich chování v rámci všech kampaní, které jste na ně za posledních 6 měsíců poslali, vše zprůměruje a nabídne celkové hodnoty vybraného seznamu. V praxi to vypadá takto:


Jak toho využijete? Dle tohoto ukazatele můžete upravovat váš seznam kontaktů tak, aby co nejvíce odpovídal konceptu celé kampaně (vidíte totiž predikované výsledky). V reportingu můžete sledovat, jak se chování kontaktů a celkové ukazatele databáze vyvíjí v kontextu vašich kampaní (viz. obrázek níže). Výhledově si dokonce budete moc nastavit své vlastní cíle a sledovat, jak se je daří naplnit.


Ale ten nejdůležitější benefit hledejte trochu jinde. Představte si dvě následující situace (možnosti):


Děláte víc než jen kvalitní e-mail marketing a tak vlastně pořád dokola segmentujete. Vytváříte pro specifické kampaně zcela nové mikro seznamy kontaktů (Targito vypočítat libovolně složitý a velký seznam kontaktů za 5 sekund, čtěte více). V rámci vaší společnosti máte interně například nastaveno, že OR 35 % je velice dobrý výsledek a vy jste zrovna teď poslali na vaše VIP zákazníky exkluzivní nabídku. Výsledkem byl OR 42 %. Můžete být spokojeni? Povedla se ta kampaň?


Díky naší platformě ještě před odesláním vidíte, že váš seznam kontaktů by měl například dosáhnout OR 28 % a tak si můžete odpověď: “Ano, povedla se nám velice.” A nebo naopak! Váš seznam kontaktů byl v posledních 6 měsících natolik aktivní, že měl dosáhnout OR 56 % a vy díky Targitu tuhle informaci máte. S tím i příležitost se zamyslet, kde se stala chyba a příště vše jednoduše napravit.


Otázka zní: jakou možnost si vyberete?


Zdá se vám tato funkcionalita samozřejmá? Překvapivě není, jsme velmi hrdí, že ji k dnešnímu dni nabízí pouze jedna e-mail marketingová platforma, a to Targito. Nikde jinde jsme ji nenašli.


Bonus na závěr: Ten hledejte v kontextu – jedná se o dlouhodobý ukazatel vývoje kvality vašeho e-mailingu a databáze a pro každého markeťáka i vodítko, kam, proč a jak směřovat všechny kampaně. A k tomu samozřejmě využijete i A/B testování… to ale zase příště.


Lukáš Balek | Marketing Manager | “k tématu už chystám praktický webinář”

Další články, které by vás mohli zajímat

Responzivní UI Targita, které otevírá nové možnosti

Kromě moderního vzhledu, intuitivní navigace a responzivity jsme vše vyvíjeli tak, aby šlo o komplexní řešení, které nám umožní všechny naše plány rychle realizovat. Do konce roku 2018 se například…

2 minuty

GDPR jako inspirace k technologickému řešení, jak jednoduše sbírat nové kontakty

S Targitem velice jednoduše realizujete veškerá práva vašich zákazníků a vaše povinnosti v kontextu GDPR. A jako bonus můžete tyto funkcionality použít ke sběru kontaktů na vašem webu, chcete vědět…

2 minuty