Litmus Report 2016 – Co čekat a na co se připravit

Rok 2016 bude znamenat velký krok kupředu a to nejen na poli e-mail marketingu. S příchodem nových e-mailových klientů, aplikací a operačních systémů přichází nová pravidla a politika. Na co se připravit a na co si dát pozor?

Na co se připravit a co letos čekat 

Microsoft a jeho pokus o oživení Outlooku

Pokud sledujete naše sociální sítě, tak jste určitě zaregistrovali, že Outlook pomalu ale jistě upadá. Jako jedna z mnoha cest, kterými se Microsoft snaží vydat je právě release mobilního klienta. První verze vyšla již v lednu 2015, ale Microsoft koncem roku 2015 vyrukoval s tím, že aplikaci posunul na úplně jinou úroveň než se zprvu zdálo. Spojením e-mailového klienta, kalendáře, kontaktů a úložiště dat se snaží opět vrátit do hry a ukázat, že může konkurovat Googlu.

2016_State_of_Email_Report_Litmus  2 .pdf.png

Překvapivé zjištění je, že Outlook aplikace podporuje GIFy, webové fonty, CSS animace a hlavně Media Queries. Další pozitivní zprávou je, že narozdíl od desktop aplikace, ta mobilní neblokuje automatické zobrazování obrázků. Pozitivní zprávou ale je podpora HTML 5 videa.

 

Apple Watch – (ne)očekávaná pecka

Určitě jste již zaregistrovali, že leader ve světě mobilů vydal svoje první smart watch. Apple Watch se rychle rozšířili i na území ČR a to ještě ani nebyl v prodeji v tuzemských shopech. V tuto chvíli jsou již hodinky plně dostupné. Co to znamená pro e-mailing? Více než se na první pohled zdálo…

Určitě nejdůležitějším faktem je, že Apple Watch zobrazují Plain Text. To asi není až zas takové překvapení vzhledem k velikosti displeje. V případě, že newsletter neobsahuje Plain Text verzi newsletteru, tak se zobrazí pouze upozornění “Plná verze této zprávy není na Apple Watch k dispozici. Ale můžete si jí přečíst na svém telefonu”.

 

apple_watch1.png

V případě, že váš newsletter obsahuje Plain Text verzi, tak je potřeba počítat s tím, že Apple Watch bohužel nepodporují odkazy a nechává je neaktivními. Z toho tak trochu vyplívá, že trackování chování uživatelů s Apple Watch bude komplikovanější. Click Rate je určitě neměřitelný, protože Apple Watch nemají vlastní prohlížeč.

Plain Text verze vašeho newsletteru musí být opravdu “as easy as possible” a CTA musí být stručné a jasné. Jelikož nefungují žádné odkazy, je potřeba zákazníka překvapit něčím originálním a to pouze za pomocí slov a zákadních symbolů.

 

Outlook 2016

Leden 2015 přinesl další verzi aplikace Outlook, kterou všichni tak “zbožňujeme”. Hned na úvod vás opět musíme zklamat – Outlook 2016 stejně jako všechny předchozí verze rendruje přes MS Word. To znamená, že až na vzhled UI se vlastně nic moc nezměnilo. Stále nepodporuje obrázek na pozadí, CSS float a positioning. Podpora GIFů také nehrozí a stále se blokují automaticky obrázky v celém newsletteru.

Microsoft se ale netají tím, že postupně nahrazuje Outlook aplikací Office 365.

 office365.png

MS Office 365 má narozdíl od Outlooku například podporu GIFů. Výhod a nových funkcí je více, ale bohužel stále nehrozí podpora HTML 5 videí a CSS3.

TIP: Nezapomínejte na fallback. U GIFů, videí a dalších aktivních prvků je potřeba vždy vytvářet adekvátní fallback, který se zobrazí v případě nepodporovaného prostředí.

Gmail a jeho nová funkce “Block User”

V záři 2015 Gmail představil novou funkci pro své uživatele. Nyní jsou Gmail uživatelé schopni nejenom smazat e-mail, zrušit odběr, či nahlásit odesílatele zprávy. Nově je možné ho přímo blokovat a zaručit tím, že nikdy od uživatele či společnosti e-mail znovu nedostanete.

 

dfgfdg.png

Doporučujeme reagovat na tuto funkci zjednodušením a opravdu viditelnou možností odhlášení z odběru. Lepší odhlášení 10 uživatelů než zhoršení scoringu celé odesílací domény a tak ohrožení doručitelnosti na servery Gmailu.

 

Nakonec se společně podívejme na zajímavé grafy, které poskytla společnost Litmus.com z čísel sesbíraných za rok 2015…

10 nejpopulárnějších klientů v roce 2015

dfgthzr.png

Tyto pozice jsou výsledkem sběru dat z více než 13 biliónů otevřených e-mailů napříč celým světem.

Dalším zajímavým grafem je graf reprezentující zastoupení v kategorii Desktop, Mobile a Webmail. Není určitě překvapením, že největší nárust je u kategorie Mobile. V současné chvíli je více než polovina e-mailů otevírána v mobilu.

safeth.png

Pokles u desktop klientů je vzhledem k nárůstu mobilních a webových klientů jasný. Jelikož do této kategorie spadá i Outlook, tak nám to ale zas tak nevadí…

Mobily pomalu ale jistě dominují. Jak na tom jsou jednotlivé platformy?

zgboi.png

Jelikož se jedná o čísla napříč celým světem, tak je jasné, že dominuje iPhone. I když se u nás v Česku vidí spíše více „Androiďáků“, tak například v Americe je IPhone nejprodávanějším mobilem na trhu (viz. iDnes).

Závěrem

Základem je již delší dobu responzivita – v roce 2016 je to základní kámen. Dva ze tří zákazníků otevírají e-maily na telefonu a s příchodem Smart Watch přichází zpátky také Plain Text.

Posílejte pouze relevantní obsahy na základě chování každého ze zákazníků. Díky trackování je možné zjistit o svých zákaznících více informací, než se na první pohled může zdát.

Automatizujte. Trigger kampaně nejenom generují více konverzí, ale také šetří čas. A jelikož čas rovná se peníze, tak není nad čím přemýšlet.

Matouš Králík za VIVmail.cz

Další články, které by vás mohly zajímat

Plán na červenec a srpen 2019: co třeba „To pravé pro leváky“

V červenci a v srpnu nás kromě školních prázdnin a vytoužených dovolených čekají i klasické příležitosti pro tématické marketingové kampaně, jako je Mezinárodní den čokolády, Den suchého zipu nebo právě Den…

2 minuty

Víte, jak může topování od Seznam.cz pomoci vašim e‑mailovým kampaním v Targitu?

Podle politiky nastavené společností Seznam.cz patří všechna obchodní sdělení doručována uživatelům jejich schránek (seznam.cz, email.cz, post.cz) do složky “Hromadné”. Pokud si uživatelé složku nevypnou nebo nenastaví k vaší doméně pravidlo třídění…

2 minuty