Jak na automatizace – 4. díl: Proč?

Původně jsem myslel, že tento miniseriál bude mít tři díly. Komu? Kdy? Co a jak?, ale když jsem ho dopsal, napadlo mě ještě jedno téma. A to Proč? Pár odpovědí na „proč“ byste už v předešlých článcích našli. Rozhodl jsem se je ale sepsat a rozvést. Pomohou vám v rozhodování, zda se automatizacemi vůbec zabývat.


1) Automatizace pracují za vás

Už mi to přijde jako klišé, protože to píšu a říkám všude. Z mého úhlu pohledu je to jeden z největších benefitů. Pracují brzo ráno i v noci. Když jste na dovolené nebo na procházce v lese. Pořád.
Ale k tomu, abyste se mohli radovat z výsledků, které vám automatizace přinesou, je potřeba dobře promyslet strategii a otestovat svoje hypotézy. Ne vždy bude nápad, který vám na první pohled přijde jako skvělý, hned fungovat. Nepodceňujte to a své nápady testujte a pokuste se najít co nejlepší řešení. Napište si několik předmětů / preheaderů, vyzkoušejte různé textace e-mailu, různé obrázky, barvy, délky, formy… a ujistěte se, že to, co jste vymysleli, je skutečně nejlepší možnost.


2) Zlepšují vaši reputaci

Jde o to, že čím více vaši zákazníci otevírají a reagují na vaše e-maily, tím více stoupá vaše důvěryhodnost jako odesílatele z pohledu serverů doručovatele.
Dobře postavené autokampaně pro zákazníky bývají zajímavější a otevírají je více než běžné hromadné newslettery.


3) Budují váš „brand“ coby odesílatele

Je to podobné jako s reputací, ale z tohoto úhlu pohledu vás nehodnotí algoritmus, ale přímo zákazníci. Čím více budou vaše sdělení pro zákazníky zajímavá (relevantní), tím více je budou otevírat a reagovat i na jiné newslettery, které posíláte.


4) Vytěžíte celý potenciál e-mailingu

Pokud máte zákazníkům co poslat (vězte, že ve většině případů máte) a automatizace nepoužíváte, je to jako byste jeli v autě na půl plynu. Většina nástrojů pro hromadné odesílání e‑mailů (ESP) automatizace podporuje a i když je nepoužíváte, tuto funkci stejně platíte. Je škoda ji nevyužít.


5) Skýtají velké možnosti

Jak už jste se mohli dočíst v předešlých článcích, zautomatizovat jde opravdu hodně věcí a můžete je používat nejenom pro podporu obratu a konverzí. Své uplatnění najdou i v péči, budování brandu, zákaznické zkušenosti…


To je z této minisérie o automatizacích vše. Pusťte se do toho… Kdybyste si nevěděli rady a radši byste to nechali na někom jiném, napište miRád vám pomohu. Nezaujatý pohled zvenčí může přinést mnoho zajímavých příležitostí.


Janek Žežula | Marketing Specialist | mailuji.cz

Další články, které by vás mohly zajímat

Můj plán na duben: co třeba “zhulené Velikonoce?” 😂

Co nás čeká v dubnu? Kromě již klasických příležitostí pro tematické marketingové kampaně jako jsou Velikonoce nebo Apríl nás čeká i Mezinárodní den tance nebo spodního prádla – inspirujte se…

2 minuty

Můj plán na březen: blíží se MDŽ, inspirujte se například “TOP 20 vibrátory” z dílny Růžového Slona 😍

Co nás čeká v březnu? Kromě již klasických příležitostí pro tematické marketingové kampaně jako je Mezinárodní den žen, čeká i den Svatého Patrika nebo divadla. Pravidelná měsíční dávka inspirace nejen…

2 minuty