Inspirace pro vaše kampaně – září a říjen 2017

Jak připravovat kampaně e-mail marketingu tak, aby se nestaly jen kopiemi kopií zase dalších kopií. Jinými slovy, aby v sobě ukrývaly vždy něco originálního a zajímavého, co zvýší pravděpodobnost jejich úspěchu. To je otázka, na kterou s našimi klienty každý den narážíme. Díky všem těm dlouhým diskuzím napříč nejrůznějšími obory na toto téma jsme získali řadu zkušeností, které jsme se rozhodli vám v pravidelných dávkách servírovat. Vítejte v rubrice: “Inspirace pro vaše kampaně.”

O co půjde? Budeme tvořit jakýsi kalendář, který si vezme na paškál určité časové období (tak, abyste případně měli dostatek času nápady realizovat), vybereme z něj významné dny a ukážeme vám, jak by se to vše dalo v rámci e-mail marketingu originálním způsobem pojmout.

Vycházíme z obecných pravidel: jak pracovat s e-mailingem, jak v rámci kampaní nabízet produkty krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé spotřeby, a jak mohou malé odlišnosti ve strategiích zcela změnit jejich význam. Pokud se při čtení oprostíte od konkrétních dnů a příkladů, vše vám bude víc než jasné.

1.9. Back to school

Začneme s tradiční e-mail marketingovou kampaní. Pokud nabízíte jakékoliv produkty spojené se školou (školní pomůcky, brašny atd.), ale i s dětmi obecně (oblečení do školy, do první třídy s mobilem nebo například nový fotbalový míč pro vašeho školáka), jednoduše ji nemůžete vynechat, natož podcenit. V každoroční válce těchto akcí to chce samozřejmě přijít s hromadou výhod pro vaše zákazníky, adekvátně promyslet cílení a dle něj upravit newsletter s nabídkou produktů, kampaň podpořit dalšími marketingovými kanály a nějak se odlišit. Řečeno jinými slovy: neztratit se v záplavě e-mailů.

Znáte píseň hudební skupiny Sto zvířat s názvemTy vole, na základní škole”? Teď už vám jistě dochází, kam tím míříme. Podobně stylizovaný newsletter (v tomto případě za menší autorský poplatek) vám nejen nabídne neortodoxní slogan pro předmět a preheader, od kterého je možné se odrazit, ale také nenápadné nostalgické oslovení rodičů, kteří ve výsledku o nákupech rozhodují. A nesmíme zapomenout na obchodní potenciál skupiny Sto zvířat, který neviditelnou cestou podporuje vaši rozesílku.

21.9. Mezinárodní den míru

V roce 2001 shromáždění OSN schválilo světový den míru, který nám připomíná nejen  soudržnost, ale i války, které již byly naštěstí ukončeny. Jedná se o velmi emotivní téma, ke kterému by se zcela jistě dala vystavět e-mailingová kampaň ve stylu „jsme jeden tým a nákupem podpoříme správnou věc.“ Naší ambicí je ovšem představit vám trochu víc originální a optimističtější obsah. Jak na to jít hezky od lesa?

Určitě se vašeho businessu někdy dotkl pojem „cenová válka“ a nebo jste o něm alespoň slyšeli. A zajisté také máte produkty, o kterých víte, že je za určitých podmínek (domluvy s dodavateli a podobně) jste schopni nabídnout za bezkonkurenční ceny. Pak už stačí jen z tohoto zboží vytvořit ucelenou nabídku, kterou můžete dle různých parametrů cílit na jednotlivé odběratele, v předmětu zapomenout na magické slovo “sleva” a rovnou vyhlásit „konec cenové války“. Nejlevnější ceny od teď máte jednoduše jen a jen vy, a kdyby někdo náhodou našel lepší nabídku, vy ji dorovnáte – a tím pádem máme i preheader. No a obsah e-mailu v kontextu tohoto dne získá díky příběhu na zajímavosti.

Může to být dobrá cesta, jak udat zboží, které vám na skladě leží ladem a jeho cena klesá. Po vyprodání zásob nebo nějakém tom týdnu se image vašeho e-mail marketingu vrátí do normálu, ale vám zůstane u zákazníků nálepka firmy, která v rámci mezinárodního dne míru ohlásila konec cenové války a nabízí stabilně nejnižší ceny. A to už je kampaň, která se vyplatí.

1.10. Světový den cyklistiky

Zabývá se váš e-shop cyklistikou? Tento den jako by volal „pojďme něco vymyslet!“ Kolo si sice člověk nekupuje každý půl rok, navíc se v říjnu bude o slovo hlásit konec sezóny, ale i tak se dá zajisté něco vymyslet. Byť třeba jen newsletter plný akcí na nejrůznější cyklistické doplňky. Další možností je například přijít s kampaní zaměřenou na zákazníky, kteří si v posledních letech u vás zakoupili bicykl a nabídnout jim nový model se slevou, která se bude opakovat zase až za rok, na další světový den cyklistiky.

V tomto případě je nutné si dát záležet na segmentaci. V první řadě vaše nabídka produktů musí být schopna uspokojit všechny potenciální zákazníky, a stejně tak komplexně musí newslettery cílit na odběratele. Cyklistovi, který si u vás před pěti lety koupil silniční speciál, se jistě bude hodit něco jiného, než zákazníkovi, který před rokem koupil kolo svému malému synovi.

V jednom z našich předchozích blogů jsme psali o kouzlu předmětu a představili vám několik rad, jak s předmětem pracovat. Jedna z nich zněla: „nabídněte lidem pocit, že jsou něco extra“. Vztaženo k našemu tématu: patří mezi vaše zákazníky a vy jim za věrnost každý rok nabízíte možnost vyměnit svůj starý model za nový s exkluzivní nabídkou a slevou jen a jen pro ně. Kdo by nechtěl být členem takovéto skupiny?

A právě to by mohl být obsah pro newsletter cílený na zbytek databáze. Ve zkratce: představujeme vám nový program pro naše věrné a jestli chcete do klubu, stačí si koupit kolo, teď samozřejmě s určitou slevou, která ovšem bude každým rokem zajímavější. Výsledkem pro vás může být opakující se e-mailingová kampaň pro loajální zákazníky a také cesta jak oslovit širokou veřejnost a v neposlední řadě nenápadný způsob, jak ke konci sezóny doprodat letošní zásoby.

5.10. Mezinárodní den úsměvu

Tento svátek má z našeho pohledu dvě neuvěřitelné výhody: za prvé je sám o sobě strašně pozitivní a za druhé jeho marketingový potenciál lze využít u 99 % společností. Ať už totiž prodáváte to či ono, vždy by to mělo být s úsměvem. Například se speciální edicí vašich produktů se sloganem „udělej si radost“ nebo „udělej radost někomu jinému,“ vtipným grafickým pojetím a malými, volně neprodejnými dárky k nákupu, rozdělenými dle utracené částky, se bude takový newsletter tvořit jedna radost. Asi není nutné se rozepisovat o tom, jaký potenciál takto pojatá e-mailingová kampaň může mít.

Ne nadarmo se říká, že úsměv je to nejkrásnější, co může člověk člověku dát jen tak, zadarmo. To by se dalo využít jako jedna z dalších potenciálních akcí pro vaše odběratele: pošlete přes tento banner úsměv (tedy tento e-mail) svým nejbližším a získejte další výhody. Výsledkem tak může být větší databáze, samozřejmě zajímavé tržby, ale hlavně: e-mail marketing plný úsměvů.

Co dodat závěrem?

V dnešní době je téměř  nemožné přijít s něčím, co by bylo doslova původní. Zajisté je ale v našich silách zamíchat všemi atributy e-mail marketingu tak, aby nám z toho vyšla zajímavá kampaň. Našim cílem je nabídnout nejen našim klientům, ale i široké veřejnosti, trochu té inspirace, jak se podobný koktejl dá připravit a co vše je k tomu zapotřebí.

Ještě nás napadá… Slyšeli jste o automatizovaných reaktivačních kampaních? Strategii, jak probudit spící část vaší databáze? Každý z výše uvedených příkladů by se dal také využít jako první ze série e-mailů, které si berou za cíl… ale o tom zase až někdy jindy. Nebo nám napište a my vám takovou kampaň ušijeme přímo na míru.

Lukáš Balek za tým VIVmail.cz.

Další články, které by vás mohli zajímat

Responzivní UI Targita, které otevírá nové možnosti

Kromě moderního vzhledu, intuitivní navigace a responzivity jsme vše vyvíjeli tak, aby šlo o komplexní řešení, které nám umožní všechny naše plány rychle realizovat. Do konce roku 2018 se například…

2 minuty

Lze dopředu odhadnout úspěch e-mail marketingové kampaně? Targito to umí!

Na tuto otázku jsme dlouho hledali odpověď a nakonec ji našli ve statistickém výpočtu míry otevření a prokliku (tedy jakési predikce) vámi vybraného seznamu kontaktů. Představujeme vám funkcionalitu, která zásadně ovlivní…

3 minuty