iHNed.cz – Inteligentní e-mailing roste díky pokročilým technologiím

Inteligentní e-mailing roste díky pokročilým technologiím
5.4.2016
Systémy pro inteligentní e-mailing využívají české firmy již od roku 2013, nyní však nastává jejich boom. Dle statistik společnosti VIVmail.cz dnes automatizované e-mailingové kampaně využívá zhruba 300 velkých českých e-shopů a v roce 2016 se očekává zhruba stoprocentní růst. Pokrok se týká i samotných technologií, které nabízejí pokročilé algoritmy automatizace a personalizace. K trendům patří uvítací kampaně, díky nimž lze dosáhnout až 20 % konverzního poměru, anebo technologie STO, která dokáže zajistit optimální načasování rozeslání obchodního sdělení každému jednotlivému příjemci.
Společnost VIVmail.cz, specialista na inteligentní e-mailing, rostla v uplynulém roce více než stoprocentním tempem. Důvodem je stoupající zájem českých e-shopů komunikovat se svými zákazníky personalizovaně.
Zákazníky společnosti se nejčastěji stávají online obchodníci, kterým propadne obrat ze standardního e-mailingu na 10-15 %. Nasazením moderních technologií mohou dosáhnout až na několika násobné zlepšení. „Například jeden z našich klientů – střední e-shop s ročním obratem 250 milionů korun – si jen díky časové optimalizaci a pročištění databáze navýšil obrat z e-mailingu o 50 %. Jinému našemu zákazníkovi zase pomohla optimalizace a automatizace navýšit obrat z e-mailingu až pětinásobně,“ přibližuje Vladan Hejnic.
Systémy pro inteligentní e-mailing umí e-mailové kampaně nejen automatizovat a ušetřit marketérům čas v řádu desítek hodin, ale i personalizovat. Přes technologie lze totiž sledovat, co přesně si uživatel v e-shopu prohlíží, kolik na daném produktu stráví času, a podle toho uzpůsobit nabídku v e-mailovém newsletteru. K novým trendům, které se začínají prosazovat, pak patří i tzv. uvítací kampaně anebo časová optimalizace rozesílek.
Trendy v e-mailingu
Uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. Podle statistik VIVmail.cz dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. „Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna,“ vysvětluje Vladan Hejnic a dodává: „Uvítací proces však neslouží jen k zápisu do databáze. Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu je možné přidělit zákazníkovi cookies, a sledovat tak jeho chování v e-mailu a na webu do budoucna.“ Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS.
Technologie STO (send time optimization) zase dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.
Další články, které by vás mohly zajímat
E-mailem k srdci zákazníka
Jak namíchat správný koktejl výkonnosti a efektivity ve světě e-mailingu. E-mail marketing v největším čistě internetovém obchodu s léky ve střední Evropě, Lékárna.cz, dosáhl s koncem roku 2018 pomyslného vrcholu ve světě výkonnosti…
Plán na prosinec 2019: máte právo “hodit se do gala” a užít si krásné Vánoce
Co nás čeká a nemine v prosinci? Kromě Mikuláše nebo Silvestra například Den lidských práv, který přímo vybízí k tématické kampani. A samozřejmě Vánoční svátky a čas pohádek. Takže i příležitost na pohádkovou kampaň…