iHNed.cz – Inteligentní e-mailing roste díky pokročilým technologiím

Inteligentní e-mailing roste díky pokročilým technologiím

iHNed.cz

5.4.2016

Systémy pro inteligentní e-mailing využívají české firmy již od roku 2013, nyní však nastává jejich boom. Dle statistik společnosti VIVmail.cz dnes automatizované e-mailingové kampaně využívá zhruba 300 velkých českých e-shopů a v roce 2016 se očekává zhruba stoprocentní růst. Pokrok se týká i samotných technologií, které nabízejí pokročilé algoritmy automatizacepersonalizaceK trendům patří uvítací kampaně, díky nimž lze dosáhnout až 20 % konverzního poměru, anebo technologie STO, která dokáže zajistit optimální načasování rozeslání obchodního sdělení každému jednotlivému příjemci.

 

Společnost VIVmail.cz, specialista na inteligentní e-mailing, rostla v uplynulém roce více než stoprocentním tempem. Důvodem je stoupající zájem českých e-shopů komunikovat se svými zákazníky personalizovaně.

E-mail marketing se za poslední dva roky výrazně změnil. Výkonnost běžného e-mailingu šla rapidně dolů a zadavatelé pochopili, že s tím musí něco udělat. Proto začali investovat do technologií, aby dokázali odesílat personalizované a časově optimalizované e-maily,“ říká Vladan Hejnic, ředitel firmy VIVmail.cz.

 

Zákazníky společnosti se nejčastěji stávají online obchodníci, kterým propadne obrat ze standardního e-mailingu na 10-15 %. Nasazením moderních technologií mohou dosáhnout až na několika násobné zlepšení. „Například jeden z našich klientů – střední e-shop s ročním obratem 250 milionů korun – si jen díky časové optimalizaci a pročištění databáze navýšil obrat z e-mailingu o 50 %. Jinému našemu zákazníkovi zase pomohla optimalizace a automatizace navýšit obrat z e-mailingu až pětinásobně,“ přibližuje Vladan Hejnic.

 

Systémy pro inteligentní e-mailing umí e-mailové kampaně nejen automatizovat a ušetřit marketérům čas v řádu desítek hodin, ale i personalizovat. Přes technologie lze totiž sledovat, co přesně si uživatel v e-shopu prohlíží, kolik na daném produktu stráví času, a podle toho uzpůsobit nabídku v e-mailovém newsletteru. K novým trendům, které se začínají prosazovat, pak patří i tzv. uvítací kampaně anebo časová optimalizace rozesílek.

 

Trendy v e-mailingu

Uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. Podle statistik VIVmail.cz dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. „Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna,“ vysvětluje Vladan Hejnic a dodává: „Uvítací proces však neslouží jen k zápisu do databáze. Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu je možné přidělit zákazníkovi cookies, a sledovat tak jeho chování v e-mailu a na webu do budoucna.“ Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS.

 

Technologie STO (send time optimization) zase dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.

 

Další články, které by vás mohli zajímat

Plán na únor 2019: připravit alespoň jednu originální kampaň! Inspirujte se například “Slevou jako prase” z dílny Feedo.cz

V únoru nás kromě již klasických příležitostí pro tématické marketingové kampaně jako je například Valentýn čeká i Čínský nový rok nebo Předávání Oscarů. Zároveň se změnily některé termíny plánovaných setkání…

3 minuty

Vladan Hejnic: „Vážím si naší spolupráce a přeji vám vše nejlepší do roku 2019!“

S velkým respektem a úctou chci nejprve poděkovat našim zákazníkům za podporu v roce 2018. A od toho respektu a úcty to začíná – proto vznikla i Komunita Targito. Každá…

1 minuta