E-mailing v roce 2016

Rok 2016 bude ve znamení automatizací, trigger kampaní a nových postupů pro akvizici. Připravili jsme pro vás přehled základních bodů a doporučení, aby jste věděli s čím počítat a mohli se náležitě připravit.

E-mailing v roce 2016

Prodávat zboží zákazníkům v roce 2016 a být v tom úspěšný znamená mimo jiné i být úspěšný v digitální komunikaci a nabízet různé kanály prodejů (čím víc efektivních kanálů, tím větší úspěch). Jeden z takových to kanálů by měl být e-shop či jiný způsob online objednávek. E-commerce se nyní stává jedním ze základních zdrojů příjmů v naprosté většině oborů.

U e-commerce vždy platilo, že jedním z nejzásadnějších nástrojů je emailing. Právě ten v minulých letech konečně prochází zásadním vývojem. Již neplatí, že čím víc posíláte, tím víc vyděláváte, naopak od toho se všeobecně odklání i největší hráči. Cílem je posílat co nejrelevantnější obsah těm, kteří o něj opravdu stojí a to tak, aby si ho mohli přečíst na jakémkoli zařízení s jakýmkoli softwarem.

 

A co budou tedy největší trendy emailingu v roce 2016?

 

Oživte své Welcome Procesy a ostatní uvítací série

Welcome Proces je první přímá a individuální komunikace se zákazníkem. Je to jedinečná příležitost pro budování dlouhodobého vztahu se zákazníkem hned od samotného počátku kontaktu s ním. Během tohoto procesu si zákazník vytvoří představu o tom, s kým má tu čest a vstupuje do rozhodovacího procesu. Nebojte se jako součást Welcome procesu doptat na další údaje o zákazníkovi. Nezapomeňte však, že je důležité vždy uvést důvod, proč se na tyto údaje doptáváte. Pokud chcete po zákazníkovi datum jeho narození, což je už celkem citlivá informace, tak uveďte, že je to například proto, že mu chcete zasílat dárky k narozeninám. 

Rozšiřujte stále databázi klientů

Samozřejmě v rámci zákona. Nezapomínejte, že e-mail marketing je tak výkonný, jak je kvalitní vaše databáze. Základem je znát svou databázi a to, jak se jisté její segmenty chovají.

Implementujte Opuštěný košík

Opuštěný košík je známým pojmem již několik let. Pokud jej na svém e-shopu nemáte, tak využijte začátku nového roku a nasaďte jej co nejdříve. Proč? Je přece veřejně známý fakt, že cca 60 – 65 % zákazníků nedokončí objednávku. Ať už je to proto, že cena je vyšší než čekali nebo třeba zapomněli, že vlastně nakupují. Dosazením reálně zanechaných produktů se efektivita zvýší o několik procent. Využívejte dynamické prvky a to nejen v opuštěném košíku.

 

Vytvořte reaktivační kampaně

Určitě sami víte, že databáze má vždy aktivní a neaktivní segment. Reaktivační program je jednou z nejefektivnějších cest, jak postupně redukovat právě neaktivní segment a znovu navázat kontakt se svými klienty. Pravidlem bývá, že pokud zákazník neotevřel newsletter více než 90 dní, tak by měl být zařazen do tzv. “wake-up” user procedury a jednou z nejběžnějších je právě reaktivační kampaň.

Posuňte personalizace zase o kus dál

Doby “Dobrý den <jmeno>,” jsou už dávno pryč. Sledujte pohyb zákazníků na webu a přizpůsobte obsahovou stránku newsletteru například dle naposledy prohlížených produktů. Propojte své marketingové kanály a sbírejte data o chování zákazníků napříč všemi platformami.

Responzivita je již povinností

Přes 55% vašich zákazníků si otevře newsletter v mobilu. Obrázkové newslettery jsou sice krásné na pohled, ale v mobilních zařízeních jsou nečitelné a nutí zákazníka zoomovat. Prohlížení newsletteru tudíž není tak pohodlné a přehledné, jak by mělo být. Díky dnešním technologiím už není potřeba znát HTML či CSS, takže vytvořit plně responzivní newsletter může opravdu každý. V roce 2015 jsme velmi intenzivně pracovali na vyvinutí vlastního drag&drop editoru – VIVgenerator.com. V tuto chvíli pracujeme na verzi 2.0, ale již nyní je VIVgenerator funkční a je využíván firmami jako je například O2 či Conrad.

SMS marketing a jeho role v roce 2016

SMS marketing je pojem také známý již několik let. Několik e-shopů již využívá SMS marketing na transakční úrovni, ale to opravdu jen výjimky. Studie ukazují, že přes 90 % SMS zpráv je přečteno do minuty po obdržení. SMS marketing je budoucností a v roce 2016 proto očekáváme nárůst firem, které budou aktivně tento marketingový kanál využívat. Na již 4. E-mailing konferenci mimo VIVgenerator 2.0 představíme právě i naší vlastní SMS bránu. Ale nepředbíhejme…

Matouš Králík za tým VIVmail.czhttps://www.vivmail.cz

 

Další články, které by vás mohli zajímat

3+1 rad jak snížit počet odhlášených z vašeho newsletteru

Segmentovat na Extrémně aktivní, Velmi aktivní, Aktivní a Pasivní dle frekvence – to vás přiměje více přemýšlet nad obsahem, který uživateli zasíláte. Dle průzkumu společnosti Litmus: Dvě třetiny (67 %)…

2 minuty

O Targito v Hospodářských novinách

ICT Revue 8. 3. 2018 06:55 Společnost VIVmail.cz, český specialista na inteligentní e-mail marketing, představila Targito, novou platformu pro automatizaci e-mailingových kampaní. Kromě pokročilé automatizace a personalizace při vytváření, distribuci i…

3 minuty