Computer – Automatizace jako pomocník při lákání zákazníků

Automatizace je mimo skvělý konverzní poměr také přínosem pro databázi a tudíž i přínos z dlouhodobého hlediska. Mimo welcome proces je důležité implementovat i další kampaně a jít tak s dobou.

Automatizace jako pomocník při lákání zákazníků

Časopis Computer

20.5.2016

Největším trendem e-mail marketingu je v současné době automatizace. Není proto divu, že ve spoustě internetových obchodů se dostává do středu pozornosti. Automatizované kampaně jsou založeny na sledování uživatele napříč webovými stránkami, mobilní aplikací či transakční historií. Každému uživateli, který se proklikne z e-mailu či projde uvítací kampaní, přiřadí e-mailový nástroj cookies a sleduje jeho chování. Dle něj pak může e-shop snadno personalizovat své nabídky a posílat je v čase, který zákazníkům nejvíce vyhovuje.

Jedním z nejúčinnějších nástrojů automatizovaného e-mail marketingu jsou uvítací kampaně. Díky nim je možné snadno trackovat uživatele a přidělit mu cookies. Ze statistik víme, že uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. A víme také to, že i základní uvítací kampaň dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna, kterou následně internetový obchod může dále oslovovat s nabídkami.

V normální situaci bez uvítacího procesu dorazí zákazníci na stránky internetového obchodu a e-shop z toho dokáže vytěžit konverzní poměr cca 1 až 2 %. Uvítací kampaň však dokáže sebrat až desetkrát více kontaktů z návštěvnosti a zákazníka efektivně dovést k objednávce. Nemalým bonusem je fakt, že v zákazníkovi budujete důvěru a naučíte jej číst právě vaše obchodní sdělení.

Zákazníci, kteří projdou uvítací kampaní, mají také standardně výrazně vyšší open rate (z průzkumu Return Path vychází, že je vyšší dokonce až o 15 %), než zbytek databáze. Celkově jsou pak veškeré metriky čerstvého kontaktu až třikrát vyšší než u starého kontaktu.

Jak to funguje konkrétně? Prostřednictvím uvítací kampaně označíte uživatele a sledujete jej. Pomocí pop-up oken se doptáte na další zajímavé informace (věk, narozeniny, svátek, oblíbené značky). Díky sledování pak víte, jak se zákazník pohybuje na stránkách a dokážete spouštět marketingové kampaně zaměřené na opuštěný košík, remarketing, upsell a podobně. Další automatizované kampaně se používají s propojením na prodejnu, transakční e-maily, SMS zprávy či průzkum spokojenosti.

Díky sledování uživatele také dokážete generovat e-maily s obsahem na míru pro každého zákazníka, například se může jednat o naposledy navštívené zboží, nejprodávanější produkty z naposledy navštívené kategorie a podobně. Pokud se automatizace zpracuje správně a efektivně, dokáže přinést neuvěřitelné výsledky.

Další články, které by vás mohly zajímat

Plán na červen 2019: co třeba “Chyťte zlatou rybku”?

V červnu nás, kromě klasických příležitostí pro tématické marketingové kampaně, jako je Den dětí nebo Den otců, čeká i Světový den rybářství. Chyťte zlatou rybku a splňte vašim zákazníkům tři přání! Pozor,…

2 minuty

Plán na květen 2019: co třeba Den Star Wars – “Slevy útočí”?

V květnu nás, kromě klasických příležitostí pro tématické marketingové kampaně, jako je 1. máj nebo Den matek, čeká i například Den Star Wars. Nechte zaútočit vaše akce a slevy, to totiž není sci-fi.…

2 minuty