E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

E-mailing Blog

Odebírat články přes RSS

emailing etiketa #2 - Nezapomínejte na preheader! Aneb první věta v newsletteru: “Nezobrazují-li se Vám informace správně, klikněte prosím >zde<!”

20.07.2015
Emailing etiketa díl druhý

Opakování je matka moudrosti, a proto bych rád připomněl, že i v dnešní době se můžeme stále setkat s mnoha newslettery bez preheaderu, případně se starým preheaderem. Právě zde se dělá nejvíce chyb, neboť preheader většinou není vidět v korektuře, a proto se na něj často zapomíná. Z tohoto důvodu byste tedy měli mít stále na paměti, že preheader Vám dává možnost rozvinout úderný předmět newsletteru a také jej doplnit.

Alza.cz a&nbsp;její preheader v&nbsp;emailingu
Ukázka newsletterů: V alza.cz začali preheader aktivně využívat až počátkem letošního roku.

 

 

Rossmann a&nbsp;jejich preheader v&nbsp;emailingu
Ukázka preheaderu ROSSMANN

 

Ukázka preheaderů v&nbsp;emailingu

Ukázka preheaderu v outlooku

První věta v newsletteru bohužel často bývá následující: “Nezobrazují-li se Vám informace správně, klikněte prosím >zde<.”

V dnešní době mají již servery Seznam.cz, Centrum.cz, Gmail.com, Tiscali.cz, Yahoo atd. možnost zobrazit preheader o velikosti 75 až 190 znaků. Počet znaků je závislý na délce předmětu a rozlišení monitoru, je to cca 95 až 190 znaků (nový Outlook 2013). První věta v newsletteru by tedy měla čtenáře informovat např. o dopravě objednaného zboží zdarma, nikoli ho uvítat slovním spojením „prosím, klikněte zde(zamyslete se sami, máte snad chuť v tomto článku kliknout na “prosím, klikněte zde?”).

Zároveň nezapomeňte, že preheader newsletteru se zobrazuje také na mobilních zařízeních.

Přednáška na&nbsp;emailing konferenci


Přednáška na emailing konferenci "Jak vypadá úspěšný newsletter v online retailu?"

V praxi to znamená, že na mobilním zařízení je míra openrate nižší, neboť zákazník už předem ví, že se nejedná o newsletter, který by si mohl pohodlně přečíst.

 

Je možné to vyřešit tak, že dáte bílé písmo na bíle pozadí. Dosáhnete toho pomocí níže uvedeného zápisu. Tento způsob však nedoporučujeme.

<style>
   .preheader { display:none !important; visibility:hidden; opacity:0; color:transparent; height:0; width:0; }
  </style>
 </head>
<body>

<span class="preheader" style="display: none !important; visibility: hidden; opacity: 0; color: transparent; height: 0; width: 0;">Preheader text shows up in GMail, iOS, Mail.app, &amp; more: 75 text char limit</span>

Conrad Electronic to například vyřešil tak, že používá dynamické preheadery. Automaticky se mu tedy načítá výše ceny dopravy do textu, což v praxi vypadá přeci jen o trochu lépe. Navíc tím pádem odpadá nutnost kontroly každého e-mailu, jelikož všechny automatizované kampaně a e-maily mají cenovou hladinu dopravy stanovenou podle samotného e-shopu a vyhnou se tak různým chybám či nepřesnostem. Preheader se dá vyřešit automaticky, příkladem může být Heureka.cz.

Preheader v&nbsp;emailingu u&nbsp;Heureka

 

Tento způsob tvorby preheaderů však může mít i své stinné stránky.

V HTML se vám totiž díky tomuto postupu navyšuje tzv. spam score, což ve svém důsledku může způsobit, že Váš e-mail spadne do spamu, stejně jako se to stalo i mně v případě Heureky.   

 

Závěr: používejte preheader, je to další marketingový prostor skrze který můžete komunikovat se zákazníkem, nezapomínejte však, že žijeme v éře mobilních telefonů, kde musí být preaheader newsletteru a zároveň i předmět mailu velmi krátký, aby ho mobilní zařízení mohlo zobrazit celý.

 

Někteří z našich zákazníků stále používají starý typ preheaderu znějící následovně: “Pokud se vám newsletter nezobrazuje správně, klikněte zde.”

Přestože změna šablony je poměrně radikálním zásahem do e-mailingových zvyklostí každého marketéra, je důležité zaměřit se na její reálnou efektivitu a zvážit všechny benefity, které by mohla v budoucnu přinést.

PS: vyzkoušeli jste si toto tlačítko (zde) otrekovat a poměřit jeho konverzní poměr?

Děkuji za Váš čas.

Tom