E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

E-mailing Blog

Odebírat články přes RSS

Puzzle jménem „preheader”

21.07.2017

Minulý týden jste se mohli na našem blogu dočíst o kouzlu předmětu: představili jsme vám několik mýtů a tipů, jak s předmětem pracovat a na co se doopravdy zaměřit. Jinými slovy, nakousli jsme jednu z hlavních disciplín e-mail marketingu: jak zaujmout příjemce newsletteru a přimět ho k otevření, prokliknutí a dál už to znáte.

Dnešním blogem na toto téma volně navážeme a podíváme se blíže na často přehlíženého „mladšího sourozence předmětu,” tedy preheader (česky „úvodní text”). Průzkumy ukazují, že spotřebitelé na celém světě každý rok obdrží neuvěřitelných 99 miliard e-mailů a logicky uspějí jen ty e-maily, ve kterých všechny části spolupracují jako jeden tým. Role preheaderu v tomto týmu je víc než důležitá.   

Většina z představených rad pro práci s předmětem se dá vztáhnout i na preheader. V krátkosti jde o to, napsat ho stručně a výstižně, neopakovat to, co už zaznělo v předmětu, být pozitivní, zapojit naléhavost, call to action, otázky na tělo, neslibovat a samozřejmě testovat, testovat, testovat... Nejdůležitější ale je, aby předmět a preheader společně předávali komplexní sdělení - zapadali do sebe jako dva dílky puzzle, chcete-li.

 

 

 

Začněte od preheaderu

Tento tip se týká spíše postupu vytváření newsletteru. Napište si na kus papíru 10 klíčových témat, okolo kterých se bude vaše sdělení točit. Zakroužkujte si první tři a ostatní můžete škrtnout (z 90 % totiž budou jen nezbytnou „omáčkou” k tomu podstatnému, co jste napsali jako první) a tato tři témata převeďte do textace o délce 75 až 125 znaků. A to je váš nový preheader (který v sobě většinou obsahuje i předmět), od kterého můžete začít rozvíjet celý newsletter.

Malá ukázka z naší dílny: pořádáme pravidelné konference věnující se problematice GDPR a rozesílali jsme našim odběratelům newsletter, který je měl s tímto tématem seznámit a představit jim závěry první konference. Tři témata zněla: je tady něco jako GDPR, pořádali jsme setkání a máme pro vás jeho videozáznam. První verze preheaderu vypadala takto: „Video záznam první snídaně GDPRlive: pravidelná setkání odborníků s cílem předat praktické rady a zkušenosti týkající se problematiky GDPR.” Po vytvoření finálního newsletteru jsme si jen pohráli s úderností a rozdělili textaci na dva výše zmíněné pomyslné dílky „puzzle.”

Kdo a jak ochrání Vaše osobní údaje? Revoluční GDPR.

Videozáznam první snídaně GDPRlive uvnitř! Pravidelná setkání odborníků s cílem předat praktické rady a zkušenosti.

 

Výmluvný brand - to co slovy vyjádřit nelze

Odkazujete se na tradici? Je vaše značka něčím specifická, zajímavá, odlišná? Jsou to hodnoty, které vaše publikum oslovují a důvody proč mají zájem o vaše produkty? Nebojte se to ukázat, zdůraznit… zkrátka prodat.

Příkladem může být pivovar Březňák, který tento rok doprovází festivaly Létofest Tour a propaguje tam své nové pivo Březňák 11. Jméno odesílatele je tedy jasné, předmět by mohl znít: „Létofest Tour  - 12.8. v Ostravě” a preheader třeba: „Poprvé v historii pivovaru přestavujeme Březňák 11.” Pivovar ovšem buduje svou image na tradici korespondující se starou školou. Preheader by tedy mohl vypadat zajímavěji s využitím sloganu: „Na oslavu našich tátů, hrdinů staré školy, jsme uvařili nový Březňák 11.”

 

 

Prostor pro kreativitu

V předchozím článku jsme psali, že nejúspěšnější předměty jsou nejčastěji přímočaré a jednoznačné. Preheader lze za určitých podmínek pojmout přeci jen volněji. Pokud se příjemce z předmětu dozví vše podstatné, vzniká prostor přijít s něčím neotřelým.

Představte si, že tvoříte kampaň pro „filmové sci-fi léto” a chcete vaše odběratele pozvat na film Vetřelec. Jméno odesílatele newsletteru je opět dané a předmět s pozvánkou na Vetřelce rozšíříte jen o datum. Prehedear samozřejmě může být jen doplňující informací jako „Vetřelec: legendární sci-fi movie z roku 1979” a nic tím nezkazíte, ale jelikož cílíte na specifickou skupinu milovníku sci-fi, který váš filmový festival navštěvují každé léto, přímo se nabízí pojmout preheader trochu netradičně, například takto: „Vetřelec: ve vesmíru vás nikdo neslyší křičet.”

 

Co dodat závěrem?

Snad jen, že samotné dva dílky puzzle nedělají celý obraz. Pokud se vám podaří vyladit preheader tak, aby byl pro předmět ideálním společníkem a plnil tu správnou roli, tak máte z velké části vyhráno. Nesmí se vám ale stát, že bude referovat o něčem, co v newsletteru, na webu nebo ve speciální nabídce vaši čtenáři nenajdou. Všechno totiž tak trochu souvisí se vším.

Lukáš Balek za tým VIVmail.cz.

 

 

Použitá literatura:

DAVIES, Abi. Email preheader best practices for ecommerce marketers [online]. Ometria.

HUDSON, Kristeen. 10 Tips for Successful Email Preheader Text [online]. Salesforce.

SCOTT  DESIGN INC. 6 best practices for email preview text [online]. Scott Design Inc.