E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

E-mailing Blog

Odebírat články přes RSS

Inspirace pro vaše kampaně - září a říjen 2017

04.08.2017

Jak připravovat kampaně e-mail marketingu tak, aby se nestaly jen kopiemi kopií zase dalších kopií. Jinými slovy, aby v sobě ukrývaly vždy něco originálního a zajímavého, co zvýší pravděpodobnost jejich úspěchu. To je otázka, na kterou s našimi klienty každý den narážíme. Díky všem těm dlouhým diskuzím napříč nejrůznějšími obory na toto téma jsme získali řadu zkušeností, které jsme se rozhodli vám v pravidelných dávkách servírovat. Vítejte v prvním díle rubriky: “Inspirace pro vaše kampaně.”

O co půjde? Budeme tvořit jakýsi kalendář, který si vezme na paškál určité časové období (tak, abyste případně měli dostatek času nápady realizovat), vybereme z něj významné dny a ukážeme vám, jak by se to vše dalo v rámci e-mail marketingu originálním způsobem pojmout.

Vycházíme z obecných pravidel: jak pracovat s e-mailingem, jak v rámci kampaní nabízet produkty krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé spotřeby, a jak mohou malé odlišnosti ve strategiích zcela změnit jejich význam. Pokud se při čtení oprostíte od konkrétních dnů a příkladů, vše vám bude víc než jasné.

 

1.9. Back to school

Začneme s tradiční e-mail marketingovou kampaní. Pokud nabízíte jakékoliv produkty spojené se školou (školní pomůcky, brašny atd.), ale i s dětmi obecně (oblečení do školy, do první třídy s mobilem nebo například nový fotbalový míč pro vašeho školáka), jednoduše ji nemůžete vynechat, natož podcenit. V každoroční válce těchto akcí to chce samozřejmě přijít s hromadou výhod pro vaše zákazníky, adekvátně promyslet cílení a dle něj upravit newsletter s nabídkou produktů, kampaň podpořit dalšími marketingovými kanály a nějak se odlišit. Řečeno jinými slovy: neztratit se v záplavě e-mailů.

Znáte píseň hudební skupiny Sto zvířat s názvemTy vole, na základní škole”? Teď už vám jistě dochází, kam tím míříme. Podobně stylizovaný newsletter (v tomto případě za menší autorský poplatek) vám nejen nabídne neortodoxní slogan pro předmět a preheader, od kterého je možné se odrazit, ale také nenápadné nostalgické oslovení rodičů, kteří ve výsledku o nákupech rozhodují. A nesmíme zapomenout na obchodní potenciál skupiny Sto zvířat, který neviditelnou cestou podporuje vaši rozesílku.

 

 

21.9. Mezinárodní den míru

V roce 2001 shromáždění OSN schválilo světový den míru, který nám připomíná nejen  soudržnost, ale i války, které již byly naštěstí ukončeny. Jedná se o velmi emotivní téma, ke kterému by se zcela jistě dala vystavět e-mailingová kampaň ve stylu „jsme jeden tým a nákupem podpoříme správnou věc.“ Naší ambicí je ovšem představit vám trochu víc originální a optimističtější obsah. Jak na to jít hezky od lesa?

Určitě se vašeho businessu někdy dotkl pojem „cenová válka“ a nebo jste o něm alespoň slyšeli. A zajisté také máte produkty, o kterých víte, že je za určitých podmínek (domluvy s dodavateli a podobně) jste schopni nabídnout za bezkonkurenční ceny. Pak už stačí jen z tohoto zboží vytvořit ucelenou nabídku, kterou můžete dle různých parametrů cílit na jednotlivé odběratele, v předmětu zapomenout na magické slovo “sleva” a rovnou vyhlásit „konec cenové války“. Nejlevnější ceny od teď máte jednoduše jen a jen vy, a kdyby někdo náhodou našel lepší nabídku, vy ji dorovnáte - a tím pádem máme i preheader. No a obsah e-mailu v kontextu tohoto dne získá díky příběhu na zajímavosti.

Může to být dobrá cesta, jak udat zboží, které vám na skladě leží ladem a jeho cena klesá. Po vyprodání zásob nebo nějakém tom týdnu se image vašeho e-mail marketingu vrátí do normálu, ale vám zůstane u zákazníků nálepka firmy, která v rámci mezinárodního dne míru ohlásila konec cenové války a nabízí stabilně nejnižší ceny. A to už je kampaň, která se vyplatí.

 

1.10. Světový den cyklistiky

Zabývá se váš e-shop cyklistikou? Tento den jako by volal „pojďme něco vymyslet!“ Kolo si sice člověk nekupuje každý půl rok, navíc se v říjnu bude o slovo hlásit konec sezóny, ale i tak se dá zajisté něco vymyslet. Byť třeba jen newsletter plný akcí na nejrůznější cyklistické doplňky. Další možností je například přijít s kampaní zaměřenou na zákazníky, kteří si v posledních letech u vás zakoupili bicykl a nabídnout jim nový model se slevou, která se bude opakovat zase až za rok, na další světový den cyklistiky.

V tomto případě je nutné si dát záležet na segmentaci. V první řadě vaše nabídka produktů musí být schopna uspokojit všechny potenciální zákazníky, a stejně tak komplexně musí newslettery cílit na odběratele. Cyklistovi, který si u vás před pěti lety koupil silniční speciál, se jistě bude hodit něco jiného, než zákazníkovi, který před rokem koupil kolo svému malému synovi.

V jednom z našich předchozích blogů jsme psali o kouzlu předmětu a představili vám několik rad, jak s předmětem pracovat. Jedna z nich zněla: „nabídněte lidem pocit, že jsou něco extra“. Vztaženo k našemu tématu: patří mezi vaše zákazníky a vy jim za věrnost každý rok nabízíte možnost vyměnit svůj starý model za nový s exkluzivní nabídkou a slevou jen a jen pro ně. Kdo by nechtěl být členem takovéto skupiny?

A právě to by mohl být obsah pro newsletter cílený na zbytek databáze. Ve zkratce: představujeme vám nový program pro naše věrné a jestli chcete do klubu, stačí si koupit kolo, teď samozřejmě s určitou slevou, která ovšem bude každým rokem zajímavější. Výsledkem pro vás může být opakující se e-mailingová kampaň pro loajální zákazníky a také cesta jak oslovit širokou veřejnost a v neposlední řadě nenápadný způsob, jak ke konci sezóny doprodat letošní zásoby.

 

 

5.10. Mezinárodní den úsměvu

Tento svátek má z našeho pohledu dvě neuvěřitelné výhody: za prvé je sám o sobě strašně pozitivní a za druhé jeho marketingový potenciál lze využít u 99 % společností. Ať už totiž prodáváte to či ono, vždy by to mělo být s úsměvem. Například se speciální edicí vašich produktů se sloganem „udělej si radost“ nebo „udělej radost někomu jinému,“ vtipným grafickým pojetím a malými, volně neprodejnými dárky k nákupu, rozdělenými dle utracené částky, se bude takový newsletter tvořit jedna radost. Asi není nutné se rozepisovat o tom, jaký potenciál takto pojatá e-mailingová kampaň může mít.

Ne nadarmo se říká, že úsměv je to nejkrásnější, co může člověk člověku dát jen tak, zadarmo. To by se dalo využít jako jedna z dalších potenciálních akcí pro vaše odběratele: pošlete přes tento banner úsměv (tedy tento e-mail) svým nejbližším a získejte další výhody. Výsledkem tak může být větší databáze, samozřejmě zajímavé tržby, ale hlavně: e-mail marketing plný úsměvů.

 

Co dodat závěrem?

V dnešní době je téměř  nemožné přijít s něčím, co by bylo doslova původní. Zajisté je ale v našich silách zamíchat všemi atributy e-mail marketingu tak, aby nám z toho vyšla zajímavá kampaň. Našim cílem je nabídnout nejen našim klientům, ale i široké veřejnosti, trochu té inspirace, jak se podobný koktejl dá připravit a co vše je k tomu zapotřebí.

Ještě nás napadá... Slyšeli jste o automatizovaných reaktivačních kampaních? Strategii, jak probudit spící část vaší databáze? Každý z výše uvedených příkladů by se dal také využít jako první ze série e-mailů, které si berou za cíl… ale o tom zase až někdy jindy. Nebo nám napište a my vám takovou kampaň ušijeme přímo na míru.

Lukáš Balek za tým VIVmail.cz.