E-mail marketing, strategie, analýza, design, automatizace ...
Infolinka: +420 277 775 868 Poradíme zdarma

E-mailing Blog

Odebírat články přes RSS

2016 Email Marketing Metrics Benchmark Study - Vánoční kampaně a co očekávat?

16.08.2016

Blíží se vánoční sezóna a spolu s ní nejvíce produktivní období roku. Co vlastně od zákazníků očekávat ohledně aktivity zákazníků. Podíváme také na porovnání s mimo-sezonním e-mailingem a to opět v globálním měřítku.

2016 Email Marketing Metrics Benchmark Study

Vytvořila společnost IBM, zpracoval Matouš Králík - VIVmail.cz

 

Jako každý rok se blíží nejvíce produktivní sezóna roku a spolu s ní opět navýšení frekvence zasílání novinek, vyšší počet akcí a slevových tornád. V tomto článku se zaměříme na globální pohled v rozmezí od 27. října do 31. prosince 2015. Jak vlastně zákazníci v hlavní sezóně reagují na rozdíl od zbytku roku? 

 

Hned na úvod se podíváme na základní metriku - Open Rate. Poté se pozastavíme u Click Rate a nakonec se podíváme na přesněji určující metriku Click to open Rate.

 

Open Rate

openrate.png

 

Není překvapením, že všechna čísla z tabulky nesou menší hodnoty než ty z předešlých článků, kde jsme se zabývali především mimo sezonním e-mailingem. Průměrný (hodnota “Mean” v tabulce) Open Rate se snížil o 3,3%. Samozřejmě, že díky vyšší frekvenci komunikace s klienty, bude celkový počet jednoltivých otevření vyšší, ale průměrný Open Rate zpravidla o několik procent klesá.

 

TIP: Přečtěte si detailní rozbor minulé vánoční sezóny a chování TOP e-shopů jako je Alza, MALL, Kasa či CZC.

 

Click Rate

Stejně jako Open Rate, logicky klesá v sezóně i Click Rate. Předchozí rozdíl byl celkem markantní, avšak Click Rate se liší (opět bereme průměr - “Mean”) o zhruba 0,8% procent od mimo sezonního e-mailingu.

clickrate.png 

 

Díky velkým slevám, dárkům k nákupu a dalším lákadlům byste měli v sezóně zaznamenat peaky v podobě nadprůměrných kliků - to je vzhledem k sezóně v kombinaci s velkým množstvím akcí jasné. Je zde ovšem opět fakt, že frekvence komunikace je o dost větší a tak se průměrný Click Rate drží pod průměrem v porovnání s tím mimo sezonním. 

 

TIP: Snažte se pro každý newsletter vybrat jedno téma a nepřehánějte to s CTA. Největší Click Rate je vždy zastoupen v menu, hlavním bannerem pod menu a vrchní částí produktů v newsletteru. Snažte se vždy umístit nejzajímavější produkty v horní části a držet ho v jedno-sloupcovém layoutu s výrazným produktovým obrázkem a pokud možno i labely v podobě benefitů k nákupu produktu.

Click-to-Open Rate

Jako poslední se pojďme zaměřit na metriku CTOR, která měří aktivitu v již otevřených e-mailech.

ctor.png 

Rozdíl metriky CTOR je stejně jako metrika Click Rate o zhruba jedno procento níže. V případě, že očekáváte nárust metriky CTOR je potřeba zaměřit se na A/B testování a vyzkoušet lákavější popisky CTA prvků, dávat si pozor na přehlednost a vyvarovat se přehnaných desihnů a v neposlední řadě se snažit personalizovat nejen oslovení, ale i samotný obsah.

 

TIP: V sezóně, jako je ta vánoční, doporučujeme vyzkoušet například ikony v předmětech, zapojení prvků jako jsou GIFy, přejížděcí obrázky či jiné hravé bloky, které zákazníka zaujmou.

Závěrem

Díky zvýšení frekvence komunikace a množství slev se metriky přes sezónu spíše snižují. Nečekejte tedy krom konverzí nárůst metrik a nedělejte unáhlené závěry. Zkuste zapojit nové prvky jako např. GIFy, ikony v předmětu, personalizaci a ideálně i dynamické obsahy. Zbytečně nezahlcujte své klienty a zkuste vytvořit filtry pro ty, kteří třeba nakoupili, abyste zbytečně nenutili klienta k odhlášení.

 

V posledním dílu se podíváme na zastoupení používaných zařízení a platforem pro čtení e-mailů. Klesá stále používání Outlooku oproti jiným platformám na desktopech? Roste neustále používání mobilních zařízení?

Matouš Králík za VIVmail.cz